Number of the records: 1
Čtenářská gramotnost ve vybraných 5. ročnících ZŠ na Rakovnicku
Title statement Čtenářská gramotnost ve vybraných 5. ročnících ZŠ na Rakovnicku / Tereza Rácová Personal name Rácová, Tereza, (dissertant) Phys.des. 111 listů : grafy + 1 CD Note Vedoucí práce Jaromíra Šindelářová Abstract Diplomová práce se zabývá čtenářskou gramotností ve vybraných 5. ročnících ZŠ na Rakovnicku. V teoretické části je objasněn pojem čtenářská gramotnost a faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost. Dále je vymezen rozdíl mezi čtenářskou gramotností a čtenářstvím. Součástí práce je také zmínka o výzkumu PIRLS, který byl realizován v České republice. Součástí je i zmínka o projektech, které knihovny vytvářejí za účelem rozvoje čtenářské gramotnosti u dětí. Praktická část se zabývá zpracováním výsledků výzkumu, který byl zaměřen na čtenářskou gramotnost u žáků pátých tříd základních škol na Rakovnicku. V empirické části diplomové práce bylo využito metody dotazníkové a dále didaktického testu. The diploma thesis deals with reading literacy in selected 5th grades of primary schools in Rakovník region. Term reading literacy and factors affecting reading literacy are explained in the theoretical part. What is explained next is the difference between reading literacy and reading. Next part of the work mentions PIRLS research which was realized in the Czech Republic. The thesis also refers to the projects that libraries create to develop reading literacy at children's age. The practical part shows processing the outcome of the research which was focused on reading literacy of 5th grade pupils visiting primary schools in Rakovník region. Questionnaires and didactical tests were used in the empirical part of the diploma thesis. Another responsib. Šindelářová, Jaromíra, 1961- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings čtenářská gramotnost * výchova ke čtenářství Subj. Headings funkční gramotnost * výzkum PIRLS * PISA * literacy * reading literacy * functional literacy * PIRLS and PISA research Form, Genre diplomové práce Conspect 028 - Čtení. Četba UDC 028.1 * 028.6 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00173017 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 6185 3300706185 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1