Number of the records: 1  

Pracovní spokojenost v kontextu stylů řízení v organizacích sociálních služeb

  1. Title statementPracovní spokojenost v kontextu stylů řízení v organizacích sociálních služeb / David Líbal
    Personal name Líbal, David, (dissertant)
    Phys.des.74 stran + 1 CD
    NoteVedoucí práce Jitka Laštovková. Oponent Eva Pavlíková
    AbstractTématem práce je hledání souvislostí mezi uplatňovaným stylem řízení vedoucího pracovníka a pracovní spokojeností jeho podřízených. Cílem je zjistit, jaký styl řízení evokuje vyšší pracovní spokojenost u vybraných zaměstnanců sociálních služeb. Za tímto účelem byla použita kvalitativní výzkumná metoda polostrukturovaného rozhovoru a metoda skupinového rozhovoru. Šetření proběhlo u zaměstnanců tří sociálních služeb protidrogové prevence, kterými jsou kontaktní centrum, terénní program a adiktologická ambulance. Výzkumem bylo zjištěno, že vedoucí kontaktního centra aplikuje diktátorský styl řízení, vedoucí terénního programu aplikuje vstřícný styl řízení a vedoucí adiktologické ambulance aplikuje paternalistický styl řízení. Vysoká míra pracovní spokojenosti byla shledána u zaměstnanců adiktologické ambulance a terénního programu. Naopak nízká míra pracovní spokojenosti byla zjištěna u zaměstnanců kontaktního centra. Výzkumem bylo dále zjištěno, že nástroj supervize je v sociálních službách využíván při zprostředkování k řešení konfliktů mezi vedením služby a zaměstnanci.
    The topic of the work is the search for connections between the applied management style of a manager and the job satisfaction of his subordinates. The aim is to find out what management style evokes higher job satisfaction among selected social services employees. For this purpose, a qualitative research method of semi-structured interview and group interview method were used. The survey was conducted among employees of three social drug prevention services, which are a contact center, a field program and an addictology clinic. The research found that the head of the contact center applies a dictatorial style of management, the head of the field program applies a supportive style of management and the head of the addictology clinic applies a paternalistic style of management. A high level of job satisfaction was found among the employees of the addictology clinic and the field program. On the contrary, a low level of job satisfaction was found among contact center employees. The research also found that the tool of supervision in social services is used in mediation to resolve conflicts between service management and employees.
    Another responsib. Laštovková, Jitka (thesis advisor)
    Pavlíková, Eva (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (degree grantor)
    Subj. Headings pracovní spokojenost * sociální služby * adiktologie
    Subj. Headings řízení * styly řízení * zaměstnanci * kontaktní centrum * terénní program * adiktologická ambulance * job satisfaction * management * management styles * employees * social services * contact center * outreach program * addiction clinic
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect331 - Práce
    UDC331.101.32 * 364-7 * 159.97 * 364.692 * 613.81/.84 * 616.89-008.48 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189281
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 144873300714487sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.