Number of the records: 1  

Možnosti a meze využití prvků distanční výuky u žáků s dyslexií na 1. stupni základní školy

  1. Title statementMožnosti a meze využití prvků distanční výuky u žáků s dyslexií na 1. stupni základní školy / Karolína Zajíčková
    Personal name Zajíčková, Karolína, (dissertant)
    Phys.des.72 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Jaroslav Říčan
    AbstractBakalářská práce se zabývá možnostmi a mezemi využití prvků distanční výuky u žáků na 1. stupni základní školy, konkrétně ve 4. a 5. ročníku. V teoretické části práce je nastíněna historie distančního vzdělávání a dále jsou definovány pojmy související s distanční výukou - online a offline výuka, synchronní a asynchronní výuka a další. Dále je věnována pozornost charakteristice věkového období a dyslexii - její definici a specifikům práce s dětmi s touto diagnózou. Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda se děti s dyslexií dokážou za pomoci metod využívaných během distanční výuky naučit předložené učivo - konkrétně kategorie sloves. Práce vyhodnocuje test znalostí, který byl dětem předložen během distanční výuky po probrání příslušné látky, a dotazník zaměřený na zájem dětí o takto koncipovanou výuku. Výsledky ukazují, že se dětem při distanční výuce nepodařilo osvojit si učivo v takové míře, jako tomu bylo při výuce prezenční. Ve výzkumné části je zahrnuto dohromady 84 respondentů, z nichž se 54 zúčastnilo šetření během distanční výuky a zbylých 30 šetření během výuky prezenční. Distanční výuku většina z nich hodnotí kladně, ale uvádějí, že by upřednostnily přítomnost ve škole.
    This bachelor thesis focused on ways and limits of using elements of distance education of students first grade of elementary school, espeially 4. and 5. grade. The theoretical part of work describes the history of distance education and also terms are defined there - online and offline education, synchronous and nonsynchronous education and more. It describes children age period and dislexia. The practical part finds out if children with dislexia are able to learn namely verb categories during distance education when methods are applied. The bachleor thesis evaluates the knowledge test given during distance education and the survey about interest in distance education. Results show children didn´t acquire the subject matter as well as they would be presence at school. There are 84 respondents included, most of them say they like distance education but they prefer being at school.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Říčan, Jaroslav (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (degree grantor)
    Subj. Headings specifické poruchy učení * dyslexie * distanční vzdělávání * virtuální vzdělávání * učivo základních škol
    Subj. Headings distanční výuka * online vzdělávání * poruchy učení * výuka na 1. stupni * distance education * distance lessons * online education * defects of learning * dyslexia * 1. grade education
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC616.89-008.43 * 616.89-008.434.5 * 37.018.43 * 37.018.43:004.738.5 * 373.3.016 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00185871
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 138193300713819sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.