Number of the records: 1
Možnosti a meze využití prvků distanční výuky u žáků s dyslexií na 1. stupni základní školy
Title statement Možnosti a meze využití prvků distanční výuky u žáků s dyslexií na 1. stupni základní školy / Karolína Zajíčková Personal name Zajíčková, Karolína, (dissertant) Phys.des. 72 listů : grafy Note Vedoucí práce Jiří Škoda. Oponent Jaroslav Říčan Abstract Bakalářská práce se zabývá možnostmi a mezemi využití prvků distanční výuky u žáků na 1. stupni základní školy, konkrétně ve 4. a 5. ročníku. V teoretické části práce je nastíněna historie distančního vzdělávání a dále jsou definovány pojmy související s distanční výukou - online a offline výuka, synchronní a asynchronní výuka a další. Dále je věnována pozornost charakteristice věkového období a dyslexii - její definici a specifikům práce s dětmi s touto diagnózou. Cílem praktické části práce bylo zjistit, zda se děti s dyslexií dokážou za pomoci metod využívaných během distanční výuky naučit předložené učivo - konkrétně kategorie sloves. Práce vyhodnocuje test znalostí, který byl dětem předložen během distanční výuky po probrání příslušné látky, a dotazník zaměřený na zájem dětí o takto koncipovanou výuku. Výsledky ukazují, že se dětem při distanční výuce nepodařilo osvojit si učivo v takové míře, jako tomu bylo při výuce prezenční. Ve výzkumné části je zahrnuto dohromady 84 respondentů, z nichž se 54 zúčastnilo šetření během distanční výuky a zbylých 30 šetření během výuky prezenční. Distanční výuku většina z nich hodnotí kladně, ale uvádějí, že by upřednostnily přítomnost ve škole. This bachelor thesis focused on ways and limits of using elements of distance education of students first grade of elementary school, espeially 4. and 5. grade. The theoretical part of work describes the history of distance education and also terms are defined there - online and offline education, synchronous and nonsynchronous education and more. It describes children age period and dislexia. The practical part finds out if children with dislexia are able to learn namely verb categories during distance education when methods are applied. The bachleor thesis evaluates the knowledge test given during distance education and the survey about interest in distance education. Results show children didn´t acquire the subject matter as well as they would be presence at school. There are 84 respondents included, most of them say they like distance education but they prefer being at school. Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
Říčan, Jaroslav (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky a aplikovaných disciplín (degree grantor) Subj. Headings specifické poruchy učení * dyslexie * distanční vzdělávání * virtuální vzdělávání * učivo základních škol Subj. Headings distanční výuka * online vzdělávání * poruchy učení * výuka na 1. stupni * distance education * distance lessons * online education * defects of learning * dyslexia * 1. grade education Form, Genre bakalářské práce Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 616.89-008.43 * 616.89-008.434.5 * 37.018.43 * 37.018.43:004.738.5 * 373.3.016 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00185871 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 13819 3300713819 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1