Number of the records: 1  

Idealistic portrayal of teachers within American film

  1. Title statementIdealistic portrayal of teachers within American film / Zbyněk Ksandr
    Par.titleIdealistické vyobrazení učitelů v Americkém filmu
    Personal name Ksandr, Zbyněk, (dissertant)
    Phys.des.51 listů
    NoteOponent Jana Pavlíková. Vedoucí práce Mark Andrew Brandon. Název a text práce v anglickém jazyce
    AbstractTato diplomová práce s názvem "Idealistické vyobrazení učitelů v Americkém filmu" zkoumá ztvárnění postav učitelů v několika Amerických filmech. Cílem této práce je zanalyzovat a porovnat vlastnosti a typické rysy reálných a fiktivních "Hollywoodských" učitelů ve snaze ukázat jaký vliv mají tito učitelé na své žáky a jaká očekávání od skutečných učitelů tím budí v divácích.
    This diploma thesis titled "Idealistic portrayal of teachers within American film" examines the portrayal of the characters of teachers in several American films. Its aim is to analyse and compare the attributes and characteristics of real and fictional "Hollywood" teachers in order to show how these particular teachers influence their students and what expectations of real teachers does it create within the audience.
    Another responsib. Pavlíková, Jana, 1968- (opponent)
    Brandon, Mark Andrew (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (degree grantor)
    Subj. Headings angličtina
    Subj. Headings učitel * ztvárnění * rysy * vlastnosti * Hollywood * film * teacher * portrayal * characteristics * attributes
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect811.111 - Angličtina
    UDC811.111 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languageangličtina
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186708
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 135323300713532sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.