Number of the records: 1
EEG terapie a její využití v rozvoji exekutivních funkcí u osob s Aspergerovým syndromem
Title statement EEG terapie a její využití v rozvoji exekutivních funkcí u osob s Aspergerovým syndromem / Eva Nováková Personal name Nováková, Eva, (dissertant) Phys.des. 106 listů : ilustrace, grafy Note Vedoucí práce Ladislav Zilcher. Oponent Barbora Lanková Abstract Diplomová práce je zaměřena na zkoumání možnosti vlivu terapie EEG biofeedback u osob s Aspergerovým syndromem, a to především v oblasti rozvoje exekutivních funkcí. Teoretická část se zabývá vymezením a charakteristikou celkové problematiky rozvoje osob s Aspergerovým syndromem. Poskytuje přehled současných možností využití jednotlivých typů terapií, včetně terapie EEG biofeedback v souvislosti s rozvojem exekutivních funkcí. V empirické části se budeme zabývat analýzou dat získaných již konkrétní případovou studií diachronního charakteru, jejímž prostřednictvím zjišťujeme změny v oblasti exekutivních funkcí v rámci uskutečněné EEG biofeedback terapie, která byla realizována šest měsíců. Cílem této analýzy je zjistit míru vlivu námi zvolené terapie na výše uvedené oblasti a prokázat, zda lze, případně i v jakém rozsahu, tento terapeutický postup využívat ve speciálně pedagogické praxi. The thesis focuses on researching the potential impact of the EEG biofeedback therapy on individuals with Asperger syndrome, primarily in the development of executive functions. The theoretical part deals with the definition and characterization of the overall problematic related to the development of individuals with Asperger syndrome. It provides an overview of current possibilities for utilizing various types of therapies, including the EEG biofeedback therapy in connection with the development of executive functions. In the empirical section, we will deal with the analysis of data obtained from a specific case study of a diachronic nature, through which we will determine changes in the area of executive functions during the EEG biofeedback therapy which was realized over six months. The goal of this analysis is to ascertain the extent of the influence of the therapy on the aforementioned areas and to demonstrate whether, and possibly to what extent, this therapeutic approach can be used in special education practice. Another responsib. Zilcher, Ladislav (thesis advisor)
Lanková, Barbora (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings Aspergerův syndrom * strukturované učení Subj. Headings Aspergerův syndrom * pervazivní vývojové poruchy * EEG biofeedback * exekutivní funkce * terapie * Asperger syndrome * pervasive developmental disorders * EEG biofeedback * executive functions * therapy Form, Genre diplomové práce Conspect 37 - Výchova a vzdělávání UDC 616.89-008.45 * 37.04 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188344 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 15302 3300715302 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1