Number of the records: 1  

Didaktické hry rozvíjející přírodovědnou gramotnost a jejich uplatnění v mateřské škole při práci s dětmi s poruchou pozornosti

  1. Title statementDidaktické hry rozvíjející přírodovědnou gramotnost a jejich uplatnění v mateřské škole při práci s dětmi s poruchou pozornosti / Monika Eflerová
    Personal name Eflerová, Monika, (dissertant)
    Phys.des.139 listů : ilustrace
    NoteVedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. Oponent Jiří Šlégl
    AbstractDiplomová práce se zabývá problematikou didaktických her rozvíjejících přírodověd-nou gramotnost a jejich uplatnění v mateřské škole při práci s dětmi s poruchou pozor-nosti. V teoretické práci jsou popsána teoretická východiska, jako je vymezení termínu pozor-nost, dítě s poruchou pozornosti a didaktické hry rozvíjející přírodovědnou gramotnost. Praktická část se skládá ze dvou částí, z nichž první bude mít didaktický charakter. V rámci této části je vytvořen a realizován roční projekt (Příloha I), do kterého jsou začleněny přírodovědně zaměřené didaktické hry. Ve druhé, výzkumné části práce, jsou metodou strukturovaného pozorování zjišťovány reakce dětí s poruchou pozornosti na didaktické hry. Závěrečná část obsahuje konkrétní závěry a doporučení pro praxi učitelek MŠ.
    The subject of this thesis is the scope of the problems in relation to didactic games that are developing scientific literacy and its usage in working with attention deficit dis-order children in nursey school. The theoretical part of the thesis is a description of theo-retical conclusions such as: what is attention, attentions deficit disorder and didactic games. The practical part of the dissertation contains two parts, the first of which will have a didactic character. This part will be creating and realizing a one-year project, which will include didactic games developing scientific literacy. In the second, research part of the work, kindergarten teachers will use the method of structured observation to find out the reactions. The final part will contain specific conclusions and recommendations for the practice of kindergarten teachers.
    Another responsib. Brtnová Čepičková, Ivana, 1958- (thesis advisor)
    Šlégl, Jiří (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * předškolní výchova * porucha pozornosti
    Subj. Headings přírodovědná gramotnost * pozornost * aktivizující metody vzdělávání v mateřské škole * didaktická hra * kognitivní funkce dítěte v předškolním věku * dítě s poruchou pozornosti v mateřské škole * science literacy * attention * activating methods of education in kindergarten * didactic game * cognitive function of a child in preschool age * a child with attention deficit disor-der in kindergarten
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC502:37.03 * 373.2 * 616.89-008.47 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186639
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 153453300715345sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.