Number of the records: 1  

Vybrané aspekty edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění v Ústeckém kraji

  1. Title statementVybrané aspekty edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění v Ústeckém kraji / Zuzana Wildová
    Personal name Wildová, Zuzana, (dissertant)
    Phys.des.113 listů
    NoteVedoucí práce Zdeněk Svoboda. Oponent Arnošt Smolík
    AbstractDiplomová práce je tematicky orientovaná na problematiku edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění. Teoretická východiska práce vycházejí z aktuálních poznatků v oblasti sociálního vyloučení, jeho dopadu na vzdělávání a zahrnují mimo jiné problematiku aktuálního legislativního rámce vzdělávání a podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, se zvláštním zřetelem na žáky, které je možné považovat za socioekonomicky či sociokulturně znevýhodněné. Věnuje se možnostem komplexní podpory a rozvoje žáků se sociálním znevýhodněním z pohledu pedagogů v Ústeckém kraji. V empirické části je zaměřena na prezentaci výsledků kvalitativně orientovaného výzkumného šetření cíleného na analýzu využívání vybraných aspektů edukace výše uvedené cílové skupiny. Data jsou získána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy základních škol v Ústeckém kraji. Výstupem diplomové práce jsou strukturovaná doporučení a návrhy pro možné pozitivní změny v oblasti edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění.
    The diploma thesis deals with the issue of education of students in need of support due to being socially disadvantaged. The outcomes of the theoretical part are based on the contemporary findings in the field of social exclusion, its impact on education and they also include the current legal framework for education and support of students with special educational needs, while paying extra attention to those who could be considered socio-economically or socio-culturally limited. It deals with possibilities of complex support and development of socially disadvantaged students from the perspective of teachers in the Ústí region. The aim of the practical part is to present the conclusions of a qualitative research focusing on analysis of application of chosen aspects of education by the previously mentioned tragéd group. The data is gathered via semi-structured interviews with teachers from elementary schools in the Ústí region. The outcome of the diploma thesis is structured recommendations and suggestions for possible positive changes in the area of education of students in need of support due to being socially disadvantaged.
    Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (thesis advisor)
    Smolík, Arnošt (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings sociální vyloučení * speciální vzdělávací potřeby
    Subj. Headings sociální znevýhodnění * podpůrná opatření * inkluze * socioekonomický statut * Social exclusion * social disadvantages * support measures * inclusion * socioeconomic status * special educational needs
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect364 - Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení
    UDC364.624.4 * 376.04 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00186383
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 150663300715066sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.