Number of the records: 1  

Analýza vzdělávacích potřeb osob využívajících služby vybraného azylového domu (Domov pro matky s dětmi Diakonie ČCE)

  1. Title statementAnalýza vzdělávacích potřeb osob využívajících služby vybraného azylového domu (Domov pro matky s dětmi Diakonie ČCE) / Kateřina Havlínová
    Personal name Havlínová, Kateřina, (dissertant)
    Phys.des.58 listů : barevné ilustrace + 1 CD
    NoteVedoucí práce Dita Štyvarová. Oponent Lenka Venclová
    AbstractTato bakalářská práce se zabývá analýzou vzdělávacích potřeb osob využívajících služby vybraného azylového domu. Konkrétně je soustředěna na vzdělávací potřeby v oblasti finanční gramotnosti matek využívajících služby Domova pro matky s dětmi Diakonie ČCE. Za použití kvalitativní výzkumné metody polo-strukturovaných rozhovorů došlo ke zjištění, že ve sledovaných podoblastech peněžní, cenové a rozpočtové gramotnosti dosahují participující klientky daného zařízení nízké úrovně, která se u nich projevuje zvýšeným rizikem ohrožení chudobou, což může být důvodem, proč se ocitly v azylovém domě pro matky s dětmi. Spolu s tím byla zjištěna nízká motivace klientek, čehož může být následkem nedostatečně aktivní přístup klientek k jejich osobnímu rozvoji. Pro navýšení schopností a dovedností dané klientely byly představeny konkrétní realizovatelné návrhy opatření a aktivity, které by mohly vést ke změně současného stavu, zejména pak zvýšení četnosti vzdělávacích aktivit, rozšíření současného systému vzdělávání o skupinové aktivity, a to vše se zaměřením na konkrétní rizikové oblasti finanční gramotnosti, kterými jsou znalost dluhové problematiky, aktivní a efektivní práce se slevami a plné využívání techniky rodinného rozpočtu.
    This bachelor thesis deals with the analysis of the educational needs of people using the services of a selected shelter. Specifically, it focuses on the educational needs in the area of financial literacy of mothers using the services of the Diakonie ČCE Home for Mothers with Children. Using a qualitative research method of semi-structured interviews, it was found that in the monitored sub-areas of monetary, price and budget literacy, the participating clients of the given institution reach a low level, which is manifested by an increased risk of poverty, which may be the reason why they found themselves in the asylum home for mothers with children. Along with this, low motivation of the clients was found, which may be a consequence of the lack of active approach of the clients towards their personal development. In order to increase the skills and skills of the clientele in question, concrete feasible proposals for measures were presented and activities that could lead to a change in the current situation, in particular an increase in the frequency of educational activities, the extension of the current system of education to include group activities, all focusing on specific risk areas of financial literacy, which are knowledge of debt issues, active and effective work with discounts and full use of family budgeting techniques.
    Another responsib. Štyvarová, Dita, 1973- (thesis advisor)
    Venclová, Lenka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce (degree grantor)
    Subj. Headings finanční gramotnost * azylové domy * osamělé matky
    Subj. Headings Vzdělávání * klientky azylového domu pro matky s dětmi * finanční gramotnost * motivace * skupinové aktivity * schopnosti * změna * Education * clients of a shelter for mothers with children * financial literacy * motivation * group activities * skills * change
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.015.31:336 * 364-56 * 316.362.31-055.2 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189420
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 154663300715466sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.