Number of the records: 1  

Adaptace

  1. Title statementAdaptace [rukopis] / Markéta Nešporová
    Personal name Nešporová, Markéta, (dissertant)
    Issue data2022
    Phys.des.43 : il.
    NoteVed. práce Jiří Kovanda. Oponent Dagmar Myšáková
    AbstractDiplomová práce nese název Adaptace. Zaměřuji se na vzdělávání dětí a jejich adaptaci v různých prostředích včetně toho školního. Větší část teoretické části se zabývá prostředími a poruchami, které souvisejí s adaptací a úspěchem žáků ve vzdělávacích institucích. Popisuji zde postižení a vady, se kterými pracuji i v praktické části. Vytvářím experimentální malby zaměřující se na téma omezení zraku. Vstupuji do nekomfortního uměle vytvořeného prostoru, ve kterém nevidomí lidé žijí neustále a snažím se vcítit do jejich každodenní problematiky.
    The diploma thesis is entitled Adaptation. I focus on educating children and adapting them in various settings, including school. Most of the theoretical part deals with the environment and disorders that are related to the adaptation and success of students in educational institutions. Here I describe the disabilities and defects that they work with in the practical part too. I create experimental paintings focusing on the topic of visual impairment. I enter an uncomfortable artist created space in which blind people live constantly and I try to empathize with their everyday problems.
    Another responsib. Kovanda, Jiří, 1953- (thesis advisor)
    Myšáková, Dagmar, 1989- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra elektronického obrazu (degree grantor)
    Subj. Headings Adaptace * integrace * příčiny neprospěchu * školní prostředí * učitel * umělec * žák * Adaptation * integration * causes of failure * school environment * teacher * artist * pupil
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00189142
    Document kindDiploma theses

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.