Number of the records: 1  

Vincent van Gogh očima dětí v mateřské škole

  1. Title statementVincent van Gogh očima dětí v mateřské škole / Jana Vavřičková
    Additional Variant TitlesV.v. Gogh očima dětí v mateřské škole
    Personal name Vavřičková, Jana, (dissertant)
    Phys.des.118 listů : barevné ilustrace + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Jana Melicharová. Oponent Lenka Minaříková
    AbstractHlavním cílem bakalářské práce je přiblížit dětem osobnost celosvětově uznávaného umělce Vincenta van Gogha a motivací jeho tvorbou naučit děti přirozenou formou vytvářet ze základních barev jejich různé odstíny. Dílčí cíl je pak upevňovat sociální vazby ve skupině vrstevníků předškolní třídy při hravé výtvarné tvorbě bez jakéhokoliv tlaku pedagoga. Práce je tvořena třemi částmi. První teoretická část se zabývá historií uměleckého směru - postimpresionismu a životopisem V. V. Gogha. Dále se věnuje působení barev na lidskou psychiku, a také rozvádí úlohu učitele jako motivátora. Poslední kapitola popisuje sociální vazby ve skupině. V praktické části je popsána charakteristika MŠ Slunečnice v Praze - Radotíně a předloženo 9 výtvarných činností inspirované postimpresionistickým umělcem V. V. Goghem, které byly realizovány v MŠ Slunečnice v průběhu dvou let 2020 - 2022. Součástí jednotlivých příprav je motivace, popis činnosti, fotodokumentace, reflexe, sebereflexe atd. Třetí část je soubor výtvarných prací bakalantky, které jsou inspirované tvorbou van Gogha, anebo tvorbou dětí, které podle něho tvořily.
    The main goal of the bachelor's thesis is to introduce children to the personality of the world-renowned artist Vincent Van Gogh and motivate children through his work to naturally create various shades from basic colors. The partial goal is to strengthen social ties in the group of peers in the preschool class by means of playful and creative artistic atmosphere without any pressure from the teacher. The work consists of three parts. The first theoretical part deals with the history of post-impressionism as an artistic direction and the biography of V. V. Gogh. It also covers the topic of colors and their influence on human psyche, and also expands on the role of the teacher as a motivator. The last chapter describes social ties in the group. The practical part details the characteristics of the Slunečnice Kindergarten in Prague - Radotín and presents 9 artistic activities inspired by the post-impressionist artist V.V. Gogh, which were realized in the Slunečnice Kindergarten in the course of two years (2020 - 2022). Included in the individual plans are motivation, description of activities, photo documentation, reflection, self-reflection, etc. The third part is an artwork collection by the author of this bachelor's thesis. It is inspired by the work of Van Gogh and in some cases by the artwork of children who themselves were inspired by Van Gogh.
    Another responsib. Melicharová, Jana (thesis advisor)
    Minaříková, Lenka (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním (degree grantor)
    Subj. Headings výtvarná výchova * artefiletika * dětská umělecká tvorba * předškolní výchova * mateřské školy
    Subj. Headings Radotín (Praha, Česko)
    Subj. Headings Vincent van Gogh * postimpresionismus * pedagog - motivátor * sociální vazba * psychologie barev * malba * textilní koláž * fotografie * prostorová tvorba * post-impressionism * educator - motivator * social bond * color psychology * painting * textile collage * photography * spatial creation
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect72/76 - Výtvarné umění
    UDC72/76:37.016 * 37.015.31:72/79 * 7.07-053.2 * 373.2 * 373.24 * (437.311) * (437.10) * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00188513
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 138553300713855sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.