Number of the records: 1
Dopad výstavby Plavebního stupně Děčín na ekonomické využití řeky Labe pro vodní dopravu
Title statement Dopad výstavby Plavebního stupně Děčín na ekonomické využití řeky Labe pro vodní dopravu / Petra Bártová Personal name Bártová, Petra, (dissertant) Phys.des. 59 listů : grafy Note Vedoucí práce Hana Brůhová Foltýnová. Oponent Martin Špaček Abstract Práce je zaměřena na výstavbu Plavebního stupně Děčín a jeho dopad na splavnost a využití řeky Labe. Studie ukazují, že existuje řada argumentů od oponentů i proponentů, kdy oponenti hájí zejména životní prostředí daného okolí a proponenti, kteří podporují zlepšení plavebních podmínek kvůli rozvoji lodní dopravy, jak z regionálních důvodů, tak zejména i kvůli přeshraničním vztahům. Jedná se o mezinárodně významný projekt, který má zabezpečit přístup k námořním přístavům. Cílem práce je zjistit, zda by se zvýšilo využití řeky Labe, pokud by se zrealizovala výstavba Plavebního stupně Děčín na dolním toku řeky Labe, který by zajistil splavnost řeky téměř po celý rok při ponoru 140 cm. Dalším krokem bylo také zanalyzovat vývoj splavných dnů na dolním toku řeky Labe a přepravované komodity po vodních cestách v ČR. K naplnění cíle byla využita analýza časových řad, pomocí které byl vyhodnocen objem přepravy po vnitrozemských vodních cestách a vývoj splavných dnů. Dále pomocí dotazníkového šetření byla získána primární data, která byla vyhodnocena pomocí statistických metod. Práci bude moct využít jako doporučení, nebo příspěvek k odborné diskusi, ministerstvo dopravy, potencionální uživatelé či odborníci, kteří se zabývají vodní infrastrukturou. The work is focused on the Děčín lock and weir construction and its impact on the economic use of the river Labe. Studies show that there are a number of arguments from both sides, where opponents defend the environment and proponents support the improvement of shipping conditions due to the development of shipping, both for regional reasons and especially for cross-border relations. This is an internationally significant project to secure access to seaports. The aim of the work is to find out whether the use of the river Labe would increase if the Děčín lock and weir construction would take place on the lower reaches of the river Labe, which would ensure the navigability of the river almost all year round at a dive of 140 cm. The next step was analyzing the development of navigable days on the lower reaches of the river Labe and what kind of cargo hase been distributed since 1996 via the stream. To fulfill the goal, an analysis of time series was used, which evaluated the volume of transport on the inland waterways and the development of navigable days. Furthermore, primary data were obtained using a questionnaire survey, these data were evaluated using statistical methods. This work could be used as a recommendation or contribution to the professional discussion, the Ministry of Transport, potential users or experts who deal with water infrastructure. Another responsib. Brůhová Foltýnová, Hana, 1976- (thesis advisor)
Špaček, Martin (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie a managementu (degree grantor) Subj. Headings vodní doprava * přeprava zboží Subj. Headings Děčín (Česko : oblast) * Labe (Česko a Německo : řeka : povodí) Subj. Headings plavební stupeň * přeprava komodit * splavnost Labe * lock and weir construction * transportation of commodities * navigability of the river Labe * water transport Form, Genre bakalářské práce Conspect 656 - Doprava UDC 656.025.4 * 351.813 * 656.6 * (437.315) * (437.15) * (282.243.3) * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00187569 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 13910 3300713910 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1