Number of the records: 1  

Analýza kognitivních schopností žáků

  1. Title statementAnalýza kognitivních schopností žáků / Kateřina Takacsová
    Personal name Takacsová, Kateřina, (dissertant)
    Phys.des.61 listů : ilustrace, grafy
    NoteOponent Michal Vostrý. Vedoucí práce Jan Tirpák
    AbstractBakalářská práce se věnuje tématu kognitivních schopností žáků prvního stupně spádových základních škol ze sociálně vyloučených lokalit a u žáků reprezentujících majoritu. V teoretické části je pozornost soustředěna na kognitivní schopnosti v oblasti verbální, kvantitativní a neverbální a problematiku sociálně vyloučených lokalit. Praktickou část tvoří výsledky standardizovaného šetření Testem kognitivních schopností TKS (Thorndike, Hagen, 1998). Cílem výzkumného šetření je analyzovat, nalézt a komparovat odlišnosti v kognitivních schopnostech u vybraných respondentů. Součástí práce je polemika zjištěných závěrů, formulace relevantních závěrů a doporučení pro praxi speciální pedagogiky intervence a dalších pomáhajících profesí. Pro statistické vyhodnocení dat získaných standardizovaným šetřením byl využit příslušný typ t-testu pro komparaci aritmetických průměrů dvou nezávislých výběrů dat a analýza rozptylu ANOVA (analysis of variance).
    The bachelor's thesis deals with the cognitive abilities of primary school pupils from socially excluded localities. In the theoretical part, attention is focused on cognitive abilities in the field of verbal, quantitative and nonverbal and the issue of socially excluded localities. The practical part consists of the results of a standardized survey by the Test of cognitive abilities TKS (Thorndike; Hagen, 1998). The aim of the research is to analyze, find and compare differences in cognitive abilities in selected respondents. Part of the work is the controversy of the findings, the formulation of relevant conclusions and recommendations for the practice of special pedagogy-intervention and other helping professions. For statistical evaluation of data obtained by standardized survey, the appropriate type of t-test was used to compare the arithmetic means of two independent data selections and analysis of variance ANOVA (analysis of variance).
    Another responsib. Vostrý, Michal (opponent)
    Tirpák, Jan, 1983- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings pedagogická psychologie * školní psychologie * sociálně vyloučené lokality * sociální vyloučení
    Subj. Headings kognitivní schopnosti * mladší školní věk * cognitive abilities * middle childhood * socially excluded locations
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.015.3 * 37.013.77 * 316.334.55/.56-024.83 * 364.624.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184410
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 127383300712738sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.