Number of the records: 1  

Školní hodnocení žáků se specifickou poruchou učení (SPU)

  1. Title statementŠkolní hodnocení žáků se specifickou poruchou učení (SPU) / Veronika Machková
    Personal name Machková, Veronika, (dissertant)
    Phys.des.57 listů
    NoteOponent Barbora Lanková. Vedoucí práce Zdeňka Braumová
    AbstractCílem této práce bylo vystihnout teoretická východiska tématu specifické poruchy učení, školní hodnocení žáků a následně provést průzkumné šetření v rámci základních škol v Ústeckém kraji. Konkrétně se jednalo o dvě dotazníková šetření. Jedno dotazníkové šetření bylo určeno pro žáky pátých tříd, majících zejména některou ze specifických poruch učení. Druhé dotazníkové šetření bylo vytvořeno pro rodiče těchto žáků. Otázky měly za cíl zjistit zejména preference školního hodnocení v daném vzorku respondentů, tedy jakým způsobem je žák aktuálně hodnocen a jaký způsob hodnocení preferuje. V neposlední řadě bylo také zajímavé sledovat jaké jsou preference školního hodnocení, ze strany rodiče. Dotazníkové šetření vyplnilo 25 žáků a 25 rodičů, bylo tedy celkem 50 respondentů. Výsledky průzkumného šetření ukázaly, že všichni žáci v průzkumném vzorku jsou hodnoceni klasifikačním stupněm 1-5. Preference školního hodnocení se u žáků výrazně nelišily. Rozdíl v preferencích školního hodnocení byl znatelnější u rodičů žáků.
    The aim of this thesis was to convey theoretical bases of the topic called specific learning disorders, educational evaluation of students and subsequently make a research in elementary schools of Ústecký kraj. Specifically two questionnaires. One questionnaire was aimed at fifth grade students, mostly suffering from one of the specific learning disorders. The second one was made for parents of these students. The purpose of the questions was mainly to find out preferences of school's evaluation of a student and which type of evaluation does he prefer. Last but not least it was also interesting to observe the parents' preferences of school's evaluation. Questionnaire was filled out by 25 students and 25 parents, so overall there were 50 respondents. The results of this research have shown, that all of the students in researched sample were evaluated by classifactory degree 1-5. There wasn't any significant difference in preferences of school's evaluation. There was a noticeable difference in parents' preference of school's evaluation.
    Another responsib. Lanková, Barbora, 1994- (opponent)
    Braumová, Zdeňka (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings speciální pedagogika * specifické poruchy učení * slovní hodnocení * školní prospěch
    Subj. Headings dyslexie * školní hodnocení * specific learning disorders * dyslexia * school evaluation
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
    UDC376 * 616.89-008.43 * 37.091.267 * 37.091.26 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184385
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 124683300712468sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.