Number of the records: 1
Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou
Title statement Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou / Michaela Vávrová Personal name Vávrová, Michaela, (dissertant) Phys.des. 86 listů : grafy Note Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. Oponent Pavel Mühlpachr Abstract Diplomová práce je tematicky orientována na problematiku analýzy copingových strategií využívaných dětmi z dětských domovů se školou pro zvládání zátěžových situací. Teoretická východiska čerpají z aktuálních poznatků v oblasti náročných životních situací, jejich příčin, mechanismů řešení a problematiky zátěžových situací charakteristických pro starší školní věk. Pozornost je věnována také ústavní a ochranné výchově, školským zařízením pro jejich výkon. Dále též problematice výskytu a zvládání náročných a zátěžových situací v tomto specifickém prostředí. Empirická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření zaměřeného na analýzu copingových strategií dětí z dětských domovů se školou. Výzkumným nástrojem je standardizovaný dotazník CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). Respondenty jsou děti pobývající v zařízeních minimálně jeden rok a děti z běžných základních škol. Výstupem práce jsou doporučení využitelná v činnosti zařízení náhradní výchovné péče. The diploma thesis is thematically oriented to the problems of analysis of the coping strategies used by children from institutional care for coping with stressful situations. The theoretical part consists current knowledge in the field of difficult life situations, their causes, mechanisms of solution and the issue of stressful situations characteristic of older school age. Attention is also paid to institutional and protective education. Also how to manage stressful situations in this specific conditions. The empirical part is devoted to the presentation of the results of a quantitative research survey focused on the analysis of coping strategies of children from instituttional care. The research tool is the standardized questionnaire CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). The respondents are children staying in facilities for at least one year and children from regular primary schools. The outcome of the diploma thesis are structured recommendations usable in the activities of insitutional educational care facilities. Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (thesis advisor)
Mühlpachr, Pavel, 1962- (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings ústavní výchova * dětské domovy * stres (psychologie) * zvládání stresu Subj. Headings starší školní věk * copingové strategie * zátěžové situace * výchovná zařízení * ústavní péče * older school age * coping strategies * stress * stress management * stressful situations * educational facilities * institutional care Form, Genre diplomové práce Conspect 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb UDC 364-783.2-053.2 * 364-54-053.2 * 159.913 * 613.86 * (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00184148 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 12981 3300712981 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1