Number of the records: 1
Dramatická výchova v procesu socializace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami
Title statement Dramatická výchova v procesu socializace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami / Tereza Kyrianová Personal name Kyrianová, Tereza, (dissertant) Phys.des. 69 listů, 6 nečíslovaných listů příloh : ilustrace (některé barevné), noty + 1 DVD Note Vedoucí práce Dana Novotná. Oponent Jana Kuželková Abstract V bakalářské práci se zabýváme problematikou výchovy a výuky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Tyto děti navštěvují mateřskou školu se třídami pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a často se setkávají během inkluzivních chvilek s dětmi z běžné třídy. Objevovala se nedorozumění, které způsobovaly střety mezi dětmi. Cítila jsem potřebu najít způsob jak těmto nedorozuměním a střetům předcházet. Proto jsme si jako cíl práce zvolili využití dramatické výchovy k rozvíjení sociálních vztahů, jazykových dovednosti, téměř všeho, co dítě potřebuje, aby se začlenilo do společnosti. Teoretická část je věnována speciální pedagogice, dramatické výchově a socializaci. V praktické části se zabýváme dramatizací pohádky. Je zde popsán průběh nácviku, kazuistiky a pozorování vybraných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se zúčastnily vystoupení. V závěru práce je shrnutí poznatků z pozorování a doporučení pro pedagogy, kteří mají ve své mateřské škole obě skupiny dětí. In my bachelor work I deal with problematic of education and upbringing childern with special educational needs. These childern attend nursery school with special classesand theyal sooft enmeet with childern from normal classes. There were problém sthat caused conflicts between childern. I felt need to find theright way how these problém seliminate. Thea imof thesisistouse dramatic education to develop socialrelation ships, languageskill, memory, playing, almosteverythinga childneeds to beable to integrate to society. All childern are playful and imitatetheirheroes. Theoretical part isdevoted to special pedagogy and dramaticunbringing. In practical part wedeal with dramatization offairytale. Hereis described processoftraining, case studies and casuistic ofselected childern whow ere part ofthepeformance. Theconclusionis a summary of know ledges and suggestion fortea chers who have in thei rnursery school both childern groups like these. Attachementofthisbachelorworkis performance record. Another responsib. Novotná, Dana, 1970- (thesis advisor)
Kuželková, Jana (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním (degree grantor) Subj. Headings speciální pedagogika * speciální vzdělávací potřeby * dramatická výchova * děti předškolního věku * sociální integrace Subj. Headings mateřská škola * inkluze * nursery school * childern * dramaticun bringing * special pedagogy * integration * inclusion Form, Genre bakalářské práce Conspect 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob UDC 376 * 37.04 * 792:37.016 * 316.346.32-053.4 * 364-786 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182284 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 10935 3300710935 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1