Number of the records: 1  

Komparace úspěšnosti odpalu v softballu ve virtuální realitě a při použití trenažéru u studentů oborů s tělesnou výchovou

  1. Title statementKomparace úspěšnosti odpalu v softballu ve virtuální realitě a při použití trenažéru u studentů oborů s tělesnou výchovou / Lenka Barcalová
    Personal name Barcalová, Lenka, (dissertant)
    Phys.des.83 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, grafy, schémata
    NoteOponent Martin Nosek. Vedoucí práce Štefan Balkó
    AbstractCílem diplomové práce je přispět k řešené problematice zabývající se využitím virtuální reality ve sportu, konkrétně v softballu. Softball patří mezi známou pálkovací hru, která je rozšířená i v České republice. Vývoj této hry jde stále kupředu a touto prací chci přispět k obohacení a dalšímu rozvoji softballu. Virtuální realita je moderní technologie, která je na trhu již několik let, ale její nasazení do praxe teprve probíhá. V této práci porovnávám odpalování z nadhazovacího stroje s odpaly v simulátoru softballu ve virtuální realitě. Vzhledem k tomu, že softball patří mezi sporty, ve kterém je klíčovým faktorem reakční doba hráče, bylo porovnání odpalů doplněno o analýzu reakční rychlostní schopnosti. Testováni byli studenti tělesné výchovy a sportu na UJEP. Vyhodnocení úspěšnosti odpalování proběhlo na základě statistického měření a následného výpočtu Spearmanova a Wilcoxonova testu. Na základě uskutečněných měření a statistických výpočtů byla vyhodnocena úspěšnost odpalování z obou měření a reakční doby. Závislost úspěšnosti odpalů ve virtuální realitě a na nadhazovacím stoji se neprokázala. Pro příští výzkum bych doporučila porovnání úspěšnosti odpalů po absolvování tréninkového procesu ve virtuální realitě a tréninku se skutečným nadhazovačem.
    The aim of this diploma thesis is to contribute to the known problems concerning a use of a virtual reality in sports, specifically in softball. Softball is a well-known batting game that is also popular in the Czech Republic. The development of this game is still in progress and with this study I would like to contribute to the enrichment and further development of softball. The virtual reality is a modern technology that has been on the market for years, but its implementation is still ongoing. In this work I compare a softball batting from a pitching machine with a softball simulator in the virtual reality. As softball is one of the sports, in which a reaction time of the player is the key factor, the comparison of batting is complemented by an analysis of the reaction time. Participants of my research were students of Physical Education and Sports at UJEP. The success of launches was evaluated, on the basis of statistical measurements and the subsequent calculations through Spearman and Wilcoxon tests. On the basis of measurements and statistical calculations that were performed, the success rate of launching from both measurements and reaction times were evaluated. The dependence of the success of batting in the virtual reality and on the pitch machine was not proven. For the next research I would recommend comparing the success of teams after completing a training process in the virtual reality and training with a real pitcher.
    Another responsib. Nosek, Martin, 1974- (opponent)
    Balkó, Štefan, 1980- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra tělesné výchovy (degree grantor)
    Subj. Headings sporty * tělesná výchova
    Subj. Headings nadhazovací stroj * odpalování * reakční doba * softball * virtuální realita * batting * pitching machine * reaction time * virtual reality
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect796 - Sport. Hry. Tělesná cvičení
    UDC796/799 * 796.012.6:37.016 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00182037
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 108653300710865sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.