Number of the records: 1  

Hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol

  1. Title statementHodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol / Zuzana Wildová
    Personal name Wildová, Zuzana, (dissertant)
    Phys.des.67 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Zdeněk Svoboda. Oponent Jan Tirpák
    AbstractTato bakalářská práce je tematicky orientovaná na problematiku hodnocení vybraných prvků inkluzivního vzdělávání z pohledu pedagogů prvního stupně základních škol v Ústeckém kraji. Teoretická část je zaměřena na změny vývoje vzdělávání v historických obdobích. Popsali jsme základní schémata změn přístupů ke vzdělávání jedinců se specifickými vzdělávacími potřebami. Pozornost jsme věnovali vymezení legislativního rámce inkluzivního vzdělávání. Empirická část práce je zaměřena na prezentaci výsledků výzkumného šetření zacíleného na analýzu hodnocení vybraných aspektů inkluzivního vzdělávání a dopadu legislativních změn daných novelizací Školského zákon v roce 2016 do pedagogické praxe, a to z pohledu učitelů prvního stupně základních škol v Ústeckém kraji. Data byla získávána prostřednictvím výzkumného šetření realizovaného v dostupných školách v Ústeckém kraji. Ke sběru dat byl využit nestandardizovaný výzkumný nástroj. Výstupem práce je strukturované doporučení pro možné zkvalitnění komplexní podpory učitelů prvního stupně v oblastech personální a odborné podpory, dalšího vzdělávání zaměřené na proinkluzivní tematiku.
    The main theme of this bachelor thesis is the issues of evaluation of selected elements of inclusive education from the point of view of elementary school teachers in the Ústí nad Labem Region. The theoretical part focuses on changes in the development of education in historical periods. We have outlined the basic schemas of changing approaches towards educating individuals with specific educational needs. Attention was paid to defining the legislative framework of inclusive education. The empirical part of the thesis is focused on presenting the results of a survey research focused on the analysis of the selected aspects of inclusive education and the impact of legislative changes made by the amendments to the Education Act in 2016 to educational practice from the point of view of primary school teachers in the Ústí nad Labem Region. The data was obtained through research conducted in accessible schools in the Ústí nad Labem Region. The result of the thesis is a structured recommendation for possible quality improvements in the areas of personal and professional support for elementary school teachers, including further education focused on themes promoting inclusion.
    Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (thesis advisor)
    Tirpák, Jan, 1983- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings podpůrná opatření (vzdělávání) * speciální vzdělávací potřeby
    Subj. Headings inkluze * poradenství * vzdělávání pedagogů * inclusion * supportive measures * advisory services * special educational needs * teacher training
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.04 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180323
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 104893300710489sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.