Number of the records: 1
Analýza narušené komunikační schopnosti ve foneticko-fonologické rovině
Title statement Analýza narušené komunikační schopnosti ve foneticko-fonologické rovině / Veronika Žáková Personal name Žáková, Veronika, (dissertant) Phys.des. 69 listů Note Oponent Ilona Pešatová. Vedoucí práce Václava Tomická Abstract Bakalářská práce se zabývá narušenou komunikační schopností ve foneticko-fonologické rovině u dětí nastupujících do 1. třídy základního vzdělávání. Práce je teoreticko-aplikačního charakteru. V teoretické části, na základě studia odborných pramenů jsou rozpracovaná témata vztahující se k narušené komunikační schopnosti, jako je komunikace, vývoj řeči, fonetická výstavba, ale také vymezení jednotlivých poruch řeči, a nakonec vzdělávání žáku s narušenou komunikační schopností. Praktická část je zaměřená na porovnání řečových schopností dětí v předškolním věku v závislosti na délce docházky v mateřské škole. Informace o řečovém projevu dětí budou stírány pomocí screeningové metody - orientačního logopedického vyšetření. Bakalářská práce přispívá k rozšíření povědomí o rozšiřujících se poruchách řeči dětí předškolního a mladšího školního věku a tím také vede k uvědomění, že rozvoj řečových schopností a celková podnětnost k řečovému projevu předškolních dětí je velmi důležitá. This bachelor thesis investigates impaired communication skills at phonetic-phonological level for children entering primary education. The work is of theoretical-application nature. In the theory part, based on a of study of professional resources, the themes related to impaired communication skills such as communication, speech development, phonetical development, and also definition of individual speech disorders and finally education of kids with impaired communication skills are elaborated. The practical part is aimed at comparison of speech presentation in preschool children according to the length of attendance at créche. The childrens' speech will be collected using a screening method - tentative logopedic examination. This bachelor thesis contributes to spreading the awareness about widening of speech disorders of preschool children and young school children and also leads to awareness, that the speech development and overall speech stimulus of preschool children is very important. Another responsib. Pešatová, Ilona (opponent)
Tomická, Václava (thesis advisor)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings speciální pedagogika * školní zralost * logopedie Subj. Headings komunikační schopnost * druhy narušené komunikační schopnosti * foneticko-fonologická rovina * ontogeneze řeči * rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV) * communication skills * types of impaired communication skills * phonetic-phonological level * speech ontogenesis * general educational program for preschool education Form, Genre bakalářské práce Conspect 376 - Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob UDC 376 * 373.29 * 376-056.264 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00179207 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 9477 3300709477 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1