Number of the records: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti

  1. Title statementAspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti / Andrea Srnková
    Personal name Srnková, Andrea, (dissertant)
    Phys.des.87 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, grafy + 1 CD
    NoteOponent Michal Vostrý. Vedoucí práce Václava Tomická
    AbstractBakalářské práce pojednává o problematice komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti. Jejím cílem je identifikace, analýza a rozvoj deficitních funkcí u vybraného vzorku předškolních dětí pomocí screeningové metody Brigitte Sindelárové. Teoretická část se věnuje poznatkům vztahujícím se k základní problematice dílčích funkcí, narušené komunikační schopnosti a školní zralosti v českém i zahraničním pojetí. V praktické části jsou získaná data vyhodnocena pomocí metody kvalitativní analýzy dokumentace, participačního pozorování, Wilcoxonova testu a metody Sindelárové. Zároveň je zde sledován vliv systematického intervenčního programu aplikovaného na úrovni zjištěných deficitních oblastí u jedinců z jednotlivých institucí. Na závěr této práce jsou uvedeny konkrétní závěry plynoucí z výzkumného šetření a doporučení využitelná ve speciálně pedagogické praxi.
    The bachelor thesis examines the problematic with communication abilities in relation towards school readiness. Its goal is the identification, analysis, and development of deficient function in chosen sample preschool children by screening method by Brigitte Sindelar. Theoretical part presents knowledge considering the basic problematic of partial function, impaired communicative ability, and school readiness in the Czech Republic and the international understanding. In the practical part there are collected data evaluated by the method of qualitative analysis, participatory observation, Wilcoxon's test and method by Sindelar. Concurrently, there is examined influence of systematic intervention program applied on the discovered impaired areas at individuals from different institutions. Finally, the specific conclusions derived from research, and recommendations that could be use in the special education are presented in the finally part of the thesis.
    Another responsib. Vostrý, Michal (opponent)
    Tomická, Václava (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings školní zralost * předškolní výchova * děti předškolního věku
    Subj. Headings narušená komunikační schopnost * impaired communication skill * school readiness
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC373.29 * 373.2 * 316.346.32-053.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178438
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 94753300709475sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.