Number of the records: 1  

Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy

  1. Title statementAdaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy / Eva Hönigová
    Personal name Hönigová, Eva, (dissertant)
    Phys.des.64 listů : grafy
    NoteVedoucí práce Slavomil Fischer. Oponent Arnošt Smolík
    AbstractCílem této bakalářská práce je analyzovat prostředí ústavní výchovy a upozornit tak na možný vznik adaptačních potíží u dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy. Teoretická část práce v jednotlivých kapitolách vymezuje pojmy rodina, emocionální deprivace, charakterizuje prostředí výchovného ústavu, jednotlivé typy etopedických zařízení. Definuje poruchy chování u dětí, uvádí některé příčiny poruchového chování a popisuje jednotlivé formy poruch chování, dále její klasifikaci z hlediska pedagogického a medicínského. V práci jsou uvedena některá diagnostická doporučení a případové studie žáků s poruchou chování. Praktickou část práce tvoří výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak velký je vliv ústavní výchovy na následnou reedukaci dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou pro jejich začlenění ve společnosti. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi.
    The aim of this bachelor thesis is to analyze the environment of institutional education and to draw attention to the possible emergence of adaptive difficulties in children and adolescents as a result of institutional education. The theoretical part of the work in individual chapters defines the concepts of family, emotional deprivation, characterizes the environment of educational institution, individual types of etopedic facilities. It defines behavioral disorders in children, presents some causes of disturbing behavior and describes individual forms of behavioral disorders, as well as its classification in terms of pedagogy and medicine. There are some diagnostic recommendations and case studies of pupils with behavioral disorders. The practical part of the thesis brings the results of a quantitative research study aimed at determining the influence of institutional education on the subsequent re-education of children with ordered constitutional or protective education for their inclusion in society. The thesis includes specific conclusions and recommendations for practice.
    Another responsib. Fischer, Slavomil, 1962- (thesis advisor)
    Smolík, Arnošt (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings ústavní výchova * náhradní výchovná péče * deprivace (psychologie)
    Subj. Headings rodina * emocionální deprivace * poruchy chování * family * emotional deprivation * institutional care * behavioral disorders
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb
    UDC364-783.2-053.2 * 364-782.4 * 159.922/.923 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180027
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 96423300709642sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.