Number of the records: 1
Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy
Title statement Adaptační potíže dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy / Eva Hönigová Personal name Hönigová, Eva, (dissertant) Phys.des. 64 listů : grafy Note Vedoucí práce Slavomil Fischer. Oponent Arnošt Smolík Abstract Cílem této bakalářská práce je analyzovat prostředí ústavní výchovy a upozornit tak na možný vznik adaptačních potíží u dětí a dospívajících v důsledku ústavní výchovy. Teoretická část práce v jednotlivých kapitolách vymezuje pojmy rodina, emocionální deprivace, charakterizuje prostředí výchovného ústavu, jednotlivé typy etopedických zařízení. Definuje poruchy chování u dětí, uvádí některé příčiny poruchového chování a popisuje jednotlivé formy poruch chování, dále její klasifikaci z hlediska pedagogického a medicínského. V práci jsou uvedena některá diagnostická doporučení a případové studie žáků s poruchou chování. Praktickou část práce tvoří výsledky kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak velký je vliv ústavní výchovy na následnou reedukaci dětí s nařízenou ústavní či ochrannou výchovou pro jejich začlenění ve společnosti. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. The aim of this bachelor thesis is to analyze the environment of institutional education and to draw attention to the possible emergence of adaptive difficulties in children and adolescents as a result of institutional education. The theoretical part of the work in individual chapters defines the concepts of family, emotional deprivation, characterizes the environment of educational institution, individual types of etopedic facilities. It defines behavioral disorders in children, presents some causes of disturbing behavior and describes individual forms of behavioral disorders, as well as its classification in terms of pedagogy and medicine. There are some diagnostic recommendations and case studies of pupils with behavioral disorders. The practical part of the thesis brings the results of a quantitative research study aimed at determining the influence of institutional education on the subsequent re-education of children with ordered constitutional or protective education for their inclusion in society. The thesis includes specific conclusions and recommendations for practice. Another responsib. Fischer, Slavomil, 1962- (thesis advisor)
Smolík, Arnošt (opponent)Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor) Subj. Headings ústavní výchova * náhradní výchovná péče * deprivace (psychologie) Subj. Headings rodina * emocionální deprivace * poruchy chování * family * emotional deprivation * institutional care * behavioral disorders Form, Genre bakalářské práce Conspect 364-1/-7 - Druhy sociální pomoci a služeb UDC 364-783.2-053.2 * 364-782.4 * 159.922/.923 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00180027 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 9642 3300709642 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1