Number of the records: 1  

Analýza vztahů k autoritě učitele na střední škole

  1. Title statementAnalýza vztahů k autoritě učitele na střední škole / Jana Janová
    Personal name Janová, Jana, (dissertant)
    Phys.des.92 listů
    NoteVedoucí práce Arnošt Smolík. Oponent Ivana Kratochvílová
    AbstractObsahem této diplomové práce je analýza vztahů k autoritě učitele u žáků na střední škole, ke které byly vybrány dvě střední školy. Výběr byl cíleně zaměřen na konkrétní typy škol z důvodu rozdílného genderového složení žáků 3. a 4. ročníků. Práce se skládá z teoretické a praktické - výzkumné části. V teoretické části budou základními východisky témata související s autoritou učitele, tedy pedagogická interakce a komunikace, osobnost žáka, osobnost učitele a jejich vzájemný vztah, dále pak klima školní třídy, kázeň a pozornost při výuce a autorita všeobecně. Výzkumná část je založena na shromáždění dat pomocí dotazníkového šetření a jejich vyhodnocení pomocí statistického zpracování dat. Cílem tohoto šetření je analyzovat vnímání autority učitele ze strany žáků na střední škole. Na základě zjištěných výsledků budou stanovena doporučení pro zlepšení sociálního klimatu třídy a vztahu učitel žák.
    This diploma thesis is focused on analysis of relations to teacher´s authority among high school students of two selected high schools. Selection was specifically targeted to specific types of schools due to the different gender composition of students. The thesis consists of a theoretical and practical - research part. In the theoretical part, the topics related to the teacher's authority, ie pedagogical interaction and communication, the students personality, the teacher's personality and their relationship, the climate of the school class, discipline and attention in teaching and authority in general are the basis. The research part is based on the data collection using a questionnaire survey and their evaluation using statistical data processing. The aim of this survey is to analyze the perception of the teacher's authority by high school pupils. On the basis of the findings, recommendations will be made to improve the social climate of the class and the teacher-students relationship.
    Another responsib. Smolík, Arnošt (thesis advisor)
    Kratochvílová, Ivana, 1962- (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings pedagogická komunikace
    Subj. Headings autorita * kázeň * pedagogická interakce * authority * discipline * pedagogical interaction * pedagogical communication
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect316.4/.7 - Sociální interakce. Sociální komunikace
    UDC316.772.4:37 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178433
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 91103300709110sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.