Number of the records: 1  

Hodnotové preference u dětí staršího školního věku v sociálně vyloučené lokalitě Janov

  1. Title statementHodnotové preference u dětí staršího školního věku v sociálně vyloučené lokalitě Janov / Marcela Vocásková
    Personal name Vocásková, Marcela, (dissertant)
    Phys.des.58 listů : grafy
    NoteOponent Zdeněk Svoboda. Vedoucí práce Jaroslav Veteška
    AbstractVýzkumným cílem bakalářské práce je zjistit a pojednat o tom, jaký je hodnotový žebříček u dětí staršího školního věku v sociálně vyloučené lokalitě Janov u Litvínova. Teoretická část pracuje s dostupnými poznatky z oblasti sociální pedagogiky, pedagogiky, andragogiky, filozofie hodnot a hodnotových vztahů atd. Snaží se uchopit téma hodnot jako téma, které se formuje již na nižších stupních vývoje osobnosti jednotlivců, dětí, žáků základní školy a vyvíjí se v průběhu jejich sociálního a profesního růstu. V této souvislosti se zabývá hodnotami z hlediska jejich systému a uplatnitelnosti v praxi, na příkladu sociální praxe základní školy ve vyloučené lokalitě. V návaznosti na hodnoty jako systému uplatňovanému v praxi se druhá část práce zaměřuje na hodnotové preference jako problematiku, s níž přicházejí do styku žáci základní školy a jsou přitom vystaveni situacím, které je nutí vytvořit si vlastní úhel pohledu na přijetí či nepřijetí daného hodnotového systému. Svou roli v této části práce hraje lokální prostředí, kterým je vyloučená lokalita Janov u Litvínova. Výzkumná část práce se zaměřila na zjišťování hodnotových preferencí u dětí, žáků 2. stupně ZŠ Janov u Litvínova. Výzkumné šetření se zaměřilo na to, co pod pojmem hodnota, hodnoty děti rozumějí, a také na konkrétní priority, které některým hodnotám udělují. Např. škola, vzdělávání, zdravotní stav, kamarádi, rodina atd. Práce se snažila koncipovat svůj výzkumný záměr tak, aby byly děti schopny uvědomit si také sociální roli a význam hodnot, o nichž slyšely či je vnímají vzhledem k prostředí, v němž žijí. Snahou autorky bylo zjistit také určitou hodnotovou perspektivu, k níž se děti přiklánějí, mají-li se orientovat na určitém žebříčku hodnot. Práce pozitivně hodnotí to, že děti vnímají hodnoty jako pojem, s nímž se v praxi v různých konotacích sociálního smyslu setkávají a osvojují si jejich význam.
    This bachelor thesis (BA thesis) is to identify and discuss about it, what is the scale of values among school children in socially excluded the Janov of the Litvinov. The theoretical part of the BA thesisfocuses the available knowledge in the field of social pedagogy, education, adult education, philosophy of values and value relationships etc. The BA thesis tries to grasp to the theme grasp of the theme of value as a topic that it has been already formed at the lower levels of personality development of individuals, children, pupils of elementary school and it has been developed in the course of their social and professional growth. In this context of deals with values for their system and applicability in practicefor example of social practice in elementary schools of the excluded locality. In relation to the value of such a system applied in practice, the second part focuses on value preferences as the issues with which they come into contact on the elementary school and they are thereby exposed to situations that force them to create your own point of view on the acceptance or rejection of the value system. Its role is played in this part by the local environment, which is excluded localityof the Janov of the Litvinov. The research part is focused on the identifying value preferences of children, pupils of the 2nd grade of elementary school of the Janovof the Litvinov. The survey focused on the concepts of value, the value of children, and also on the specific priorities, which impart some values. And also the point outfor eg. school, education, health, friends, family etc. BA thesis tried to design of their research project so that the children were able to recognize the social role and importance of the values on which it is heard or perceived, it´s given the environment, where they live. The author tried to find some value perspective and children tend to which, if they have to focus on a certain scale of values. BA thesis evaluates the factpositively, that children perceive values as a concept with which to practice the various connotations of the social sense of encounter and acquire their meaning.
    Another responsib. Svoboda, Zdeněk, 1976- (opponent)
    Veteška, Jaroslav, 1973- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings výchova k hodnotám * sociálně vyloučené lokality - Janov (Litvínov, Česko)
    Subj. Headings školní věk * hodnotové preference * valuesof education * school age * value preferences * socially excluded locality
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC37.015.312 * (437.315) * 316.334.55/.56:364.624.4 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00178070
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 81673300708167sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.