Number of the records: 1  

Analýza pedagogických postupů při práci s dítětem s hyperkinetickou poruchou

  1. Title statementAnalýza pedagogických postupů při práci s dítětem s hyperkinetickou poruchou / Barbora Sirůčková
    Personal name Sirůčková, Barbora, (dissertant)
    Phys.des.73 listů : grafy + 1 DVD
    NoteVedoucí práce Arnošt Smolík. Oponent Ilona Pešatová
    AbstractCílem bakalářské práce s názvem Analýza pedagogických postupů při práci s dítětem s hyperkinetickou poruchou je, na základě teoretické analýzy a realizovaného výzkumného šetření, zjistit postupy pedagogů 1. stupně základní školy při práci s dítětem s hyperkinetickou poruchou. Dále pak nalézt strategie pedagogů, jež považují za funkční a osvědčené a kompetence, nezbytné při práci s dítětem s hyperkinetickou poruchou. Bakalářská práce se skládá z teoretické a empirické části. Teoretická část bakalářské práce se zaobírá základními teoretickými východisky hyperkinetické poruchy s ohledem na vybrané edukační problémy u dětí, se kterými se lze s vyšší pravděpodobností setkat v rámci 1. stupně základní školy. Dále se podrobněji věnuje možnostem práce s jedinci s hyperkinetickou poruchou. Empirické šetření realizované v rámci výzkumné části bakalářské práce je zaměřeno na analýzu postupů pedagogů při práci s žáky s hyperkinetickou poruchou, kteří navštěvují 1. stupeň základní školy. Získané informace jsou analyzovány a vzájemně porovnávány. Na základě výzkumného šetření jsou stanovena doporučení pro sociálně-pedagogickou praxi.
    The main goal of the thesis is the Analysis of pedagogical approaches at work with a child with hyperkinetic disorder. The thesis is based on a theoretical analysis of data research where the main target is to find out pedagogical approaches at work with a child with hyperkinetic disorder at primary school pupils. Another goal of the thesis is to find out pedagogical strategies that they consider as functional and verified, and competencies that are necessary at work with a child with hyperkinetic disorder. The thesis consists of theoretical and empirical parts. Theoretical part of the thesis deals with the fundamental theoretical basis of hyperkinetic disorder in relation to chosen educational problems at children they may be more likely to meet in the framework of primary school. Another aspect of theoretical thesis is focused on finding opportunities to work with individuals with hyperkinetic disorder. Empirical research realized within the researched part of the thesis is focused on the analysis of pedagogical approaches at work with pupils with hyperkinetic disorder who attend primary school. Collected data are analyzed and compared. On the basis of the research are set out recommendations for socio-pedagogic practice.
    Another responsib. Smolík, Arnošt (thesis advisor)
    Pešatová, Ilona (opponent)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * sociální pedagogika
    Subj. Headings hyperkinetická porucha * hyperkinetic disorder * Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD)
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect37 - Výchova a vzdělávání
    UDC616.89-008.47-008.481 * 37.013.42 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175893
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 84863300708486sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.