Number of the records: 1  

Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah

  1. Title statementDeskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah / Ivana Cibulková
    Personal name Cibulková, Ivana, (dissertant)
    Phys.des.68, 6 listů, [7] nečíslovaných listů příloh : grafy
    NoteOponent Roman Kroufek. Vedoucí práce Vlastimil Chytrý
    AbstractDiplomová práce se zabývá tématem Deskripce základních rozdílů žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah. Cílem práce bylo zjistit, jaké jsou rozdíly žáků s dyslexií a běžné populace z hlediska čtení s porozuměním a základních logických úvah. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na definici dyslexie, charakteristiku jednotlivých dysporuch a logického myšlení. V souvislosti s tím je zde řešena otázka rozvoje čtenářské gramotnosti a čtení s porozuměním. Základní tezí předložené práce je poukázat na vzorku žáků na nižší úroveň nejen porozumění čtenému, ale i na nižší úroveň základního logického uvažování. Zároveň lze předpokládat, že u žáků se specifickými poruchami učení bude stav o to slabší Praktická část se hlouběji zabývá tématem slovních úloh a jejich následného řešení žáky s dyslexií a žáky běžné populace. V tomto rámci byl proveden výzkum za pomoci kolegů pedagogů na vybraných školách. Následně se věnuje samotnému výzkumu, vyhodnocení a ověření stanovených hypotéz.
    This Diploma thesis focuses on the description of the basic differences of students with dyslexia and the general population in terms of reading comprehension and basic reasoning. The main target is to find out the differences between students with dyslexia and the general population in terms of reading comprehension and basic reasoning. The theoretical part occupies itself with the definition of dyslexia, individual characteristics of disorders and logical thinking. In this context is addressed the question of the literacy development and the reading comprehension. The basic premise of this Diploma thesis is to pointed out the lower level of comprehension and basic reasoning on the sample of students. It can be assumed weaker state of students with specific learning disabilities. The practical part focuses on word problems and solving them by students with dyslexia and students of the general population. In this framework, was conducted the research with assistance of colleagues from the selected schools. Furthermore, the thesis occupies itself with the research, results of the evaluation and verification of hypotheses.
    Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (opponent)
    Chytrý, Vlastimil, 1984- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings porozumění (lingvistika) * čtení * dyslexie
    Subj. Headings logické myšlení * reading comprehension * logical thinking * dyslexia
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect81 - Lingvistika. Jazyky
    UDC81'23 * 028.02 * 37.016:028-028.31 * 616.89-008.434.5 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00175571
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 78203300707820sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.