Number of the records: 1  

Počítačová hra jako motivační instrument ve výchovně-vzdělávacím procesu osob s lehkým mentálním znevýhodněním

  1. Title statementPočítačová hra jako motivační instrument ve výchovně-vzdělávacím procesu osob s lehkým mentálním znevýhodněním / Marek Dovhun
    Personal name Dovhun, Marek, (dissertant)
    Phys.des.62 listů
    NoteVedoucí práce Jiří Škoda
    AbstractPráce "Počítačová hra jako motivační instrument ve výchovně-vzdělávacím procesu osob s lehkým mentálním znevýhodněním" se zaobírá fenoménem zábavné počítačové hry a jejího využití při edukaci (vzdělávání) dětí se specifickými potřebami. Centrální problematikou je vhodnost a aplikovatelnost počítačové hry v tomto specifickém výukovém prostředí. Za tímto účelem jsou analyzovány jednotlivé aspekty hry a hypoteticko-deduktivní metodou vyvozován její přínos. Pomocí odborné literatury o mentálním znevýhodnění je popsán její potenciál z hlediska psychického vývoje a možného rozvoje schopností a dovedností jmenované skupiny a navržena výzkumná studie, která tvoří metodologickou část této práce. Cílem je představit toto medium jako motivační a efektivní prostředek pro práci s dětmi s lehkým mentálním postižením.
    The thesis presented: "A computer game as a motivating instrument in educational process of individuals with minor mental impairment", deals with the phenomenon of an entertaining computer game and its use in the process of educating children with special needs. The central issue is adequacy and applicability of a computer game in this specific educational environment. For such a purpose, individual aspects of the game together with using hypothetical-deductive method inferring its contribution are analysed. From what we learn in special literature of mental disadvantages, the potential of psychological progress and possible development of skills and abilities, the named group and suggested research study form a methodological part if this thesis. The goal is to introduce this medium as a motivational and effective tool which can be used for working with mentally disadvantaged children.
    Another responsib. Škoda, Jiří, 1972- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings motivace * učení * psychodidaktika * počítačové hry
    Subj. Headings výchovně-vzdělávacím proces * lehké mentální znevýhodnění * hypoteticko-deduktivní metoda * rozvoj schopností a dovedností * computer game * motivating instrument * educational process * minor mental impairment * hypothetical-deductive method * development of skills and abilities
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect159.93/.94 - Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
    UDC159.947.5 * 316.628 * 37.02:159.9 * 794:004.9 * 004.9:794 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170130
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 58863300705886sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.