Number of the records: 1  

Jazykovaja gra v russkoj i češskoj reklame

  1. Title statementJazykovaja gra v russkoj i češskoj reklame [rukopis] / Yevgeniya Kazarina
    Par.titleJazyková hra v ruské a české reklamě
    Personal name Kazarina, Yevgeniya, (dissertant)
    Issue data2015
    Phys.des.44 l. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Inna Kalita. Název a text práce v ruském jazyce
    AbstractReklama je základním kamenem moderního života. V dnešní době je reklama efektivním prostředkem v různých sférách komunikativních a výrobně-ekonomických vztahu. Je rozšířena téměř ve všech hlavních oblastech lidského života, což samozřejmě zvyšuje badatelský zájem o tento fenomén. Ve své bakalářské práci se budu věnovat teoretickým a praktickým aspektům této problematiky a rozeberu je jak ze stylistického tak i z psychologického hlediska. Cílem mé práce je určit modely projevu jazykové hry v reklamním textu. Teoretická část bakalářské práce se zabývá způsoby ovlivňování reklamy, reklamou jako objektu lingvistického bádání, nejasnostmi a příslovími v reklamních textech, funkcemi moderních přejatých slov anglicizmy, žargonem. Jsou zde uvedené funkce reklamy a parémie v reklamních textech. Praktická část se zaměřuje na metody jazykové hry v české a ruské reklamě. Analyzuje se zde etnicko-kulturní kontext jazykových her, zkoumají se mentální podobnosti a rozdíly. Závěr je věnován výsledkům bakalářské práce, popisující vlastnosti jazykových hříček v ruské a české lingvistice.
    Werbung stellt einen Grundstein moderner Beziehungen dar. Sie tritt in fast allen Hauptbereichen des menschlichen Lebens auf, was selbstverständlich das Forschungsinteresse an diesem Phänomen erhöht. In der vorliegenden Bachelorarbeit widmen wir uns sowohl theoretischen als auch praktischen Aspekten dieser Problematik. Das Ziel der Arbeit besteht darin, Modelle des Sprachspiels in Werbetexten zu bestimmen. Der theoretische Teil der Arbeit beschäftigt sich mit verschiedenen Arten der Beeinflussung von Werbung, mit der Werbung als Objekt linguistischer Forschung, mit Unklarheiten und Sprichwörtern in Werbetexten sowie mit Funktionen moderner Entlehnungen. Der praktische Teil fokussiert Methoden des Sprachspiels in tschechischer und russischer Werbung. Es wird der ethnisch-kulturelle Kontext der Sprachspiele analysiert und mentale Ähnlichkeiten sowie Unterschiede untersucht. Das Schlusskapitel behandelt die Ergebnisse der Bachelorarbeit, die Merkmale der Sprachspiele in Russisch und Tschechisch beschreibt.
    Another responsib. Kalita, Inna, 1969- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra bohemistiky (degree grantor)
    Subj. Headings ruština * reklama a propagace * přísloví a rčení
    Subj. Headings jazyková hra * reklamní text * funkce reklamy * advertising * advertising of function * catchword * slogan
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect811.161.1 - Ruština
    UDC811.161.1 * 659.1 * 398.9 * 82-84 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languageruština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170849
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 47393300704739sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.