Number of the records: 1  

Možnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy

  1. Title statementMožnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy [rukopis] / Iva Černochová
    Personal name Černochová, Iva, (dissertant)
    Issue data2014
    Phys.des.67 l. : grafy
    NoteVed. práce Helena Vomáčková
    AbstractCílem bakalářské práce je posouzení možnosti rozvoje sociálních kompetencí dítěte v prostředí inkluzivní školy. Dále zjistit, zda začlenění dítěte do běžného vzdělávacího systému může být prospěšné pro dítě se speciálními potřebami, pro ostatní žáky, a zda při inkluzi dítěte dochází i k rozvoji sociálních kompetencí dětí ve třídě. Jsou zde také popsány možnosti, jak mohou být tyto kompetence rozvíjeny. V teoretické části je tato problematika zpracována s využitím dostupné odborné literatury. V této části jsou definovány a rozvedeny pojmy klíčové a sociální kompetence. Jsou tu rovněž vysvětleny základní pojmy a problematika integrace a inkluze žáků se speciálními potřebami. V praktické části je stanoven cíl a hypotézy výzkumu. Je zde popsán zkoumaný vzorek, použité metody a popis použitých technik. Výsledky dotazníkového šetření jsou zpracovány v tabulkách a grafech.
    The aim of this work is the assessment of child potential for development of social skills in an inclusive school. Furthermore, the aim is also to determine whether inclusion of the child into the mainstream education system may be beneficial for the child with special needs, for other students, and whether the child inclusion brings a development of social skills of children in the class. Also, methods how these competencies can be developed are described. In the theoretical part, the issue is handled using the available literature. In this section, terms "competence" and "social skills" are defined and specified. The basic concepts and problems of integration and inclusion of pupils with special needs are also explained here. Objective and research hypothesis are set in the practical part. The test sample, methods used in the work and a description of techniques are depicted here as well. The results of the survey are recorded in tables and graphs.
    Another responsib. Vomáčková, Helena, 1958- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings klíčové kompetence * sociální kompetence * metody rozvoje sociálních kompetencí * integrace * inkluze * inkluze do vzdělávacího systému * inkluzivní prostředí * key competences * social skills * methods for the development of social competencies * inclusion * inclusion in the educational systém * inclusive environment
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00170396
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 26873300702687sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.