Number of the records: 1  

Problematika účinnosti ústavní výchovy

  1. Title statementProblematika účinnosti ústavní výchovy [rukopis] / Klára Kociánová
    Personal name Kociánová, Klára, (dissertant)
    Issue data2014
    Phys.des.81 l. : grafy, schémata, tabulky
    NoteVed. práce Slavomil Fischer
    AbstractCílem této diplomové práce je zjištění úrovně sociální adaptability u delikventních jedinců, kteří jsou v současné době umístěni ve výchovném ústavu a dětském domově se školou, a to ve čtyřech námi stanovených oblastech, kterými jsou sociální komunikace a mezilidské vztahy, postoj k vlastní kvalifikaci a uplatnitelnosti na trhu práce, regulace a organizace vlastního života a sebehodnocení, seberealizace. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zabýváme pojetím a podstatou výchovy, jejím postupným vývojem, vymezením základních pojmů, obecnými rysy, hlavními cíli a výchovnými činiteli. Dále se zaměřujeme na oblast ústavní a ochranné výchovy, na vybrané problémy ústavní péče a potíže mladých lidí opouštějících ústavní prostředí. V praktické části využíváme poznatků z části teoretické a za pomoci vytvořeného dotazníku porovnáváme tři skupiny respondentů a na základě jejich odpovědí se snažíme zjistit míru jejich uplatnitelnosti ve společnosti.
    The aim of this thesis is to examine the level of social adaptability of delinquent individuals who are currently placed in educational and children's homes with school, in four of chosen areas as follows: social communication and interpersonal relationships, attitude to their own skills and employability at the labour market, regulation and organization of their own lives and self-assessment, self-fulfillment. The thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the concept and principles of education, its gradual development, definition of basic concepts, general features, the essential objectives and behavioral factors. Further we focus on the area of the institutional and protective education, specific problems of the institutional care and the difficulties of young people leaving the institutional environment. In the practical part we use the knowledge of the theoretical part and using of the self-made questionnaire we compare three groups of respondents and try to find out the possibility of their social applicability.
    Another responsib. Fischer, Slavomil, 1962- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings výchova * výchovné cíle * institucionální péče * ústavní a ochranná výchova * sociální adaptabilita * sociální dovednosti * education * educational goals * institutional care * institutional and protective education * social adaptability * social skills
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00167982
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 25453300702545sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.