Number of the records: 1  

Marketingová strategie divize VAIO firmy Sony

  1. Title statementMarketingová strategie divize VAIO firmy Sony [rukopis] / Veronika Slivová
    Personal name Slivová, Veronika, (dissertant)
    Issue data2013
    Phys.des.73 l., [10] l. příl. : barev. il., grafy, schémata, tabulky
    NoteVed. práce Michaela Mistríková
    AbstractTeoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení marketingové strategie. Dále analyzuje mikroprostředí a makroprostředí. Do mikroprostředí spadají zákazníci, podnik, dodavatelé, veřejnost a konkurence. Makroprostředí je představeno pomocí vlivů, které ho ovlivňují. Jedná se o vlivy demografické, ekonomické, přírodní, technologické, politické a kulturní. Po analýze těchto vlivů následuje rozbor marketingových cílů a jednotlivých strategiích. Teoretickou část zakončuje kapitola kontrolní etapa. V praktické části jsou tyto teoretické poznatky aplikovány na divizi VAIO. Je zde stručně představen marketingový mix divize VAIO a analýza mikroprostředí a makroprostředí. Cílem diplomové práce je analýza vlivů marketingové strategie divize VAIO firmy Sony na nákupní chování zákazníků a návrhy na zvýšení její efektivity. Pomocí dotazníkového šetření bude možné interpretovat výsledky a poté navrhnout možné řešení pro zvýšení efektivity.
    The theoretical part of the thesis first introduces the concept of marketing strategy. It also analyses micro and macro environment. Micro environment includes a company and its customers, suppliers, rival companies and the public. Macro environment is presented by elements which affect it - demographic, economic, natural, technological, political and cultural influences. Then an analysis of marketing objectives and individual strategies follows. The last part of the theoretical part deals with a control stage. In the practical part, this theoretical knowledge is applied to the division VAIO. It offers a brief description of the marketing mix of the division VAIO and an analysis of micro and macro environment. The aim of this thesis is to analyse the impact of marketing strategy of the division VAIO on the shopping behaviour of customers and to give some suggestions in order to increase its effectiveness. A survey is used to obtain necessary data, its results are later interpreted and possible solutions presented.
    Another responsib. Jánská, Michaela (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomie (degree grantor)
    Subj. Headings marketingová strategie * makroprostředí * mikroprostředí * notebook * firma Sony * divize VAIO * marketing strategy * macro environment * micro environment * notebook * company Sony * division VAIO
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00166155
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    DA 22893300702289sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.