Number of the records: 1
Možnosti včasného vyhledávání dětí předškolního věku, ohrožených školním neúspěchem
Title statement Možnosti včasného vyhledávání dětí předškolního věku, ohrožených školním neúspěchem [rukopis] / Veronika Lechmanová Personal name Lechmanová, Veronika, (dissertant) Issue data 2013 Phys.des. 63 l., [20] l. příl. : grafy, tabulky Note Ved. práce Roman Kroufek Abstract Předkládaná práce se zabývá analýzou možností včasného vyhledávání dětí předškolního věku, ohrožených školním neúspěchem. Předmětem práce je analýza vyhledávacího procesu dětí, u kterých je, na základě delší doby docházky do mateřské školy a pozorování, podezření na možný nesprávný vývoj dítěte. Zabývá se specifiky vývojového období dítěte v předškolním věku a spoluprací mateřské školy, odborníků a rodičů dítěte ohroženého SPU a ADHD. Přínosem práce je průzkum zaměřený na včasné vyhledávání dětí předškolního věku ohrožených školním neúspěchem. První část průzkumu je zaměřená na práci pedagogů se záznamy dětí, které v mateřské škole jsou pomůckou pro vyhledávání dětí, které budou potřebovat pomoc. V druhé části se zabývá informovaností pedagogů mateřských škol a spoluprací mateřských škol s odbornými institucemi a s rodiči, jejichž pomoc je pro dítě nezbytná. The present thesis deals with the analysis of the possible early search of preschool children with the tending to school failure risk. Subject of this thesis is to analyze the search process, indicating the possible incorrect development of children, by long term attendance and observation in the kindergarten. It deals with the development specifics of preschool children and the collaboration between kindergarten, professionals and parents of children with risk of ADHD and learning disabilities. The benefit of this analysis is to reveal preschool children with risk of school failure on an early stage, to avoid their problems in the future. The first part of the survey is focusing on the teacher's search for children whose need help, based on children?s kindergarten records. The second part deals with the awareness of the preschool teachers and the cooperation with the kindergarten, specialized institutions and the parents, whose assistance is very important in the whole process. Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor) Subj. Headings předškolní výchova * specifické poruchy učení * porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou * školní úspěšnost Subj. Headings Vývojová porucha * mateřská škola * odborné vyšetření * vývojové období * developmental disorder * kindergarten * professional examination * preschool age * developmental period Form, Genre bakalářské práce Conspect 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání UDC 373.2 * 616.89-008.43 * 616.89-008.47-008.481 * 371:17.024.4 * (043)378.22 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00163678 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info DA 1103 3300701103 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1