Number of the records: 1  

Analýza současné vzdělávací politiky, strategických dokumentů a vzdělávací praxe ve vztahu k dětem ohroženým sociálním vyloučením

  1. Title statementAnalýza současné vzdělávací politiky, strategických dokumentů a vzdělávací praxe ve vztahu k dětem ohroženým sociálním vyloučením [rukopis] / Zdeněk Svoboda
    Additional Variant TitlesAnalýza současné vzdělávací politiky, strategických dokumentů a vzdělávací praxe v ČR ve vztahu k dětem ohroženým sociálním vyloučením
    Personal name Svoboda, Zdeněk, (dissertant)
    Issue data2012
    Phys.des.78 l.
    NoteVed. práce Klára Laurenčíková
    AbstractBakalářská práce je tematicky orientována na analýzu současné vzdělávací politiky, strategických dokumentů a vzdělávací praxe v ČR ve vztahu k dětem ohroženým sociálním vyloučením. Zaměřili jsme se především na skupinu romských dětí žijících v prostředí sociálně vyloučených lokalit. Teoretická východiska práce jsou zaměřena na problematiku sociální stratifikace, sociálního vyloučení, charakteristiku sociálně vyloučených lokalit a důsledků života v podmínkách sociálního vyloučení na vzdělávání dětí a rovněž analýzou pojetí konceptu sociálního znevýhodnění a sociálně ? kulturního pojetí handicapu. Praktická část práce je zaměřena na metaanalýzu výsledků šetření zaměřených na pozici sociálně znevýhodněných žáků ve vzdělávacím systému v České republice, strategie škol a učitelů v práci se sociálně znevýhodněnými žáky, dále na analýzu mechanismů podpory sociálně znevýhodněných žáků ve strategických dokumentech v oblasti vzdělávání v České republice. Součástí závěrů a výstupů práce je hodnocení a doplnění návrhů a doporučení směřující k podpoře vzdělávání sociálně znevýhodněných žáků v systémové rovině i návrhy a doporučení pro práci managementu škol v oblasti podpory sociálně znevýhodněných žáků a jejich rodin.
    The bachelor thesis is thematically focused on the analysis of current educational policy, strategic documents and educational practice in the CR in relation to children at risk of social exclusion. Theoretical resources of the bachelor thesis are focused on the issues of social stratification, social exclusion, the characteristics of socially excluded localities and consequences of life in terms of social exclusion on children's education as well as on analysis of the concepts of social disadvantage and socio - cultural disability. The practical part of this thesis is focused on a meta-analysis results of research studies aimed at the position of socially disadvantaged pupils in the educational system in the Czech Republic, the strategy of schools and teachers at work with socially disadvantaged pupils, and also at analysis of support mechanisms focused on disadvantaged students in the strategic documents in the field of education the Czech Republic. The conclusions and outcomes of this bachelor thesis includes evaluation and supplementation of proposals and recommendations aimed at educational support of socially disadvantaged pupils in the system level as well as suggestions and recommendations for the management of schools work in the field of support of socially disadvantaged pupils and their families.
    Another responsib. Laurenčíková, Klára (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings Sociální vyloučení * Sociální znevýhodnění * Sociálně vyloučené lokality * Sociální začleňování * Ohrožené děti * Inkluzivní vzdělávání * Social Exclusion * Social Disadvantage * Socially Excluded Localities * Social Inclusion * Children at Risk * Inclusive Education
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00126535
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 189033149958903sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.