Number of the records: 1  

Analýza podmínek pro vzdělávání sluchově postižených žáků na základních školách

  1. Title statementAnalýza podmínek pro vzdělávání sluchově postižených žáků na základních školách [rukopis] / Ludmila Cinková
    Personal name Cinková, Ludmila, (dissertant)
    Issue data2012
    Phys.des.86 l. : [7] l. příl. : il.
    NoteVed. práce Stanislava Hachová
    AbstractV bakalářské práci bude nastíněna problematika sluchového postižení. Budou popsány typy sluchových vad, kompenzační pomůcky či vytváření individuálně vzdělávacího plánu a integrace žáků do škol. Praktická část je složena ze dvou částí. Nejprve budou vyhodnoceny dotazníky podané ředitelům základních škol v Chomutově, Jirkově a okolních obcí. Z dotazníků bude vyčtena informace ohledně možného vzdělávání sluchově postižených žáků na dané škole, zkušenosti se vzděláváním takových žáků či připravenost pedagogů žáky vzdělávat. V další části budou vyhotoveny kazuistiky dětí, s jejichž rodiči bude vedeno interview. Otázky se budou týkat především těhotenství, zjištění diagnózy či výběru a spokojenosti se základní školou. Závěrem bude zhodnocení a sepsání zjištěných poznatků.
    The bachelor thesis will present an overview of hearing impairment issues. It will describe the types of hearing deficiencies, compensational aids, preparation of individual educational plans, and integration of students into schools. The practical section will be composed of two parts. In the first part, the questionnaires submitted to the principals of elementary schools in Chomutov, Jirkov and surrounding townships will be evaluated. The information concerning possible education of hearing impaired students in a given school, experience with education of such students, and the readiness of teachers to educate students, will be extracted from the questionnaires. In the second part, the individual educational program of children, with whose parents interviews will be conducted, will be prepared. Questions will deal primarily with pregnancies, the first diagnosis, and the choice of, and satisfaction with, the elementary school. In conclusion the lessons learned will be evaluated and summarized.
    Another responsib. Hachová, Stanislava (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky (degree grantor)
    Subj. Headings Surdopedie * speciálně pedagogické centrum * diagnostika * integrace * individuálně vzdělávací plán * kompenzační pomůcky * Surdopaedia * special education centre * diagnosis * integration * indiviudal education plan * compensation aids
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00163787
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 188643149958864sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.