Number of the records: 1  

Emocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání

  1. Title statementEmocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání [rukopis] / Pavla Chocholoušová
    Personal name Chocholoušová, Pavla, (dissertant)
    Issue data2011
    Phys.des.63 l. : [2] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Vladislava Heřmanová
    AbstractAnotace Diplomová práce je věnována emocionálním aspektům žáků základních škol ve výuce ně-meckého jazyka. Práce obsahuje analýzu prožívaných emocí v cizojazyčné výuce. V teoretické části jsou popsány emoce z psychologického hlediska. Další kapitola zahrnuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Školní vzdělávací program. Je uká-záno, jak se pedagogické dokumenty (Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) zabývají emocemi v cizojazyčné výuce. V praktické části je seznámení s výzkumným šetřením na základních školách v Budyni nad Ohří a Ústí nad Labem s celkovým počtem 54 žáků, které měří faktor strachu ze zkoušení a oblibu německého jazyka. Zjistili jsme, že většina žáků má nízký strach ze zkoušení a že je němčina celkem oblíbeným předmětem.
    This diploma thesis concentrates on emotional aspects of primary school children in Ger-man lessons. The work provides information about emotions in foreign language teaching. In the theoretical part are described emotions from the psychological point of view. The next chapter contains The Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE and The School Education Programme (SEP). There is shown how the pedagogi-cal documents (FEP EE, The Common European Framework of Reference for Languages) deal with emotions in foreign language teaching. In the practical part is realized a questio-naire research at primary schools in Budyně nad Ohří and Ústí nad Labem with 54 pupils, which measures anxiety in teaching and popularity of German language. We found out, that the major part of pupils has the low anxiety and the german language is quite popular.
    Another responsib. Heřmanová, Vladislava (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky (degree grantor)
    Subj. Headings emoce * Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání * německý jazyk * strach * motivace * Společný evropský referenční rámec pro jazyky * výuka * emotions * Framework Education Programme for Elementary Education * German langu-age * anxiety * motivation * Common European Framework of Reference for Languages * tea-ching
    Form, Genre diplomové práce
    UDC(043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00079913
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 182473149958247sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.