Number of the records: 1
Emocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání
Title statement Emocionální aspekty výuky německého jazyka u žáků v povinném školním vzdělávání [rukopis] / Pavla Chocholoušová Personal name Chocholoušová, Pavla, (dissertant) Issue data 2011 Phys.des. 63 l. : [2] l. příl. : il. + 1 CD-ROM Note Ved. práce Vladislava Heřmanová Abstract Anotace Diplomová práce je věnována emocionálním aspektům žáků základních škol ve výuce ně-meckého jazyka. Práce obsahuje analýzu prožívaných emocí v cizojazyčné výuce. V teoretické části jsou popsány emoce z psychologického hlediska. Další kapitola zahrnuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a Školní vzdělávací program. Je uká-záno, jak se pedagogické dokumenty (Společný evropský referenční rámec pro jazyky, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání) zabývají emocemi v cizojazyčné výuce. V praktické části je seznámení s výzkumným šetřením na základních školách v Budyni nad Ohří a Ústí nad Labem s celkovým počtem 54 žáků, které měří faktor strachu ze zkoušení a oblibu německého jazyka. Zjistili jsme, že většina žáků má nízký strach ze zkoušení a že je němčina celkem oblíbeným předmětem. This diploma thesis concentrates on emotional aspects of primary school children in Ger-man lessons. The work provides information about emotions in foreign language teaching. In the theoretical part are described emotions from the psychological point of view. The next chapter contains The Framework Education Programme for Elementary Education (FEP EE and The School Education Programme (SEP). There is shown how the pedagogi-cal documents (FEP EE, The Common European Framework of Reference for Languages) deal with emotions in foreign language teaching. In the practical part is realized a questio-naire research at primary schools in Budyně nad Ohří and Ústí nad Labem with 54 pupils, which measures anxiety in teaching and popularity of German language. We found out, that the major part of pupils has the low anxiety and the german language is quite popular. Another responsib. Heřmanová, Vladislava (thesis advisor) Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra germanistiky (degree grantor) Subj. Headings emoce * Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání * německý jazyk * strach * motivace * Společný evropský referenční rámec pro jazyky * výuka * emotions * Framework Education Programme for Elementary Education * German langu-age * anxiety * motivation * Common European Framework of Reference for Languages * tea-ching Form, Genre diplomové práce UDC (043)378.2 Country Česko Language čeština URL https://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00079913 Document kind Diploma theses Call number Barcode Sublocation Volný výběr Info P-DP 18247 3149958247 sklad C In-Library Use Only
Number of the records: 1