Number of the records: 1  

Autentický poslech ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ

  1. Title statementAutentický poslech ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ [rukopis] / Jana Obereiterová
    Personal name Obereiterová, Jana, (dissertant)
    Issue data2010
    Phys.des.135 l. : [22] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Jana Pavlíková
    AbstractDlouhodobým a konečným cílem, ke kterému pedagog cizího jazyka postupně směřuje, je co nejlépe připravit své žáky na setkání se s cílovým jazykem ve skutečných situacích mimo třídu. Tato snaha přirozeně vede k diskuzi zda a jaké autentické texty ve výuce používat, zejména pak v oblasti poslechu, která může být pro žáky náročnější vzhledem k nutnosti rychle zpracovávat informace. Tato práce rozvíjí předpoklad, že použití autentických textů v poslechu má ve výuce cizího jazyka své nezastupitelné místo, nicméně pedagog je musí používat uvědoměle a dodržovat základní metodologické postupy. V teoretické části se tato práce zabývá možnými pozitivními i negativními vlivy, které mohou na žáka v průběhu poslechu autentických textů působit, a metodologickými postupy, jak se případných negativních vlivů vyvarovat a co nejvíce podporovat rozvoj a sebevědomí žáka v této oblasti. Výzkumná část diplomové práce pak zahrnuje průzkum a experiment. Cílem průzkumu je zjistit, zda a jaké typy autentických textů pedagogové na základních školách používají. Cílem experimentu, v jehož rámci byly autentické poslechové texty použity na několika základních školách, je zjistit, zda lze tyto texty začlenit do výuky a zároveň předejít negativním reakcím ze strany studentů, zejména pak stresu či pocitům úzkosti, identifikovat případné problémy a navrhnout konkrétní pedagogická opatření.
    The long-termed and final aim of a language teacher is to prepare his or her students, as best as possible, for an encounter with a target language in real-life situations. This effort naturally leads to a discussion whether and what kind of authentic text should be used in teaching, especially in listening, as this can be more difficult due to the lack of time available for information processing. This diploma thesis develops the hypothesis that the use of authentic texts has a significant place in language teaching, provided that a teacher uses them responsibly and respects basic methodology. The theoretical part focuses on the positive and negative influences which authentic texts may have on students in listening and on the methods to avoid possible drawbacks. It also notes the development of students? self-confidence in this area. The practical part of the diploma thesis includes research and an experiment. The objective of the research is to learn if and how authentic texts are used at elementary schools. The experiment focuses on the question whether authentic texts can be used in listening without negative effects, in particular without awakening or creating feelings of stress and anxiety in students. It tries to identify potential problems and propose concrete pedagogical suggestions.
    Another responsib. Pavlíková, Jana, 1968- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra anglistiky (degree grantor)
    Subj. Headings poslech (lingvistika) * jazyková výuka * angličtina
    Subj. Headings autentické texty * poslechové dovednosti * metodologie poslechu * základní školy * druhý stupeň * pedagogika * anglický jazyk * authentic texts * listening skills * methodology of listening * elementary schools * lower secondary level * pedagogy * English language
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect811.111 - Angličtina
    UDC81'23 * 81'24 * 811.111 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00107313
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 170513149957051sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.