Number of the records: 1  

Podniková kultura ve společnosti Metrostav a.s

  1. Title statementPodniková kultura ve společnosti Metrostav a.s. [rukopis] = Corporate culture in the company Metrostav a.s. / Jana Zajícová
    Par.titleCorporate culture in the company Metrostav a.s.
    Personal name Zajícová, Jana, (dissertant)
    Issue data2009
    Phys.des.56 l., [6] l. příl. : il.
    NoteLic. smlouva
    AbstractVe své bakalářské práci "Podniková kultura ve společnosti Metrostav a.s." se zabývám problematikou podnikové kultury. Podniková kultura tvoří jednotu společných hodnotových představ, norem a vzorců jednání a navenek se projevuje jako forma společenského styku mezi spolupracovníky. V jednotlivých kapitolách se zabývám pojmem "podniková kultura", dále pak prvky organizační kultury, strukturou v organizacích a jejími typy, obsahem a silou organizační kultury, či hlavními vlivy, působící na podnikovou kulturu. V kapitole o firemní identitě popisuji především prvky, které spadají do firemní identity a jak jsou pro podnikovou kulturu důležité. V praktické části se zabývám především základními hodnotami a zásadami společnosti Metrostav a.s. a tím, jaké vlivy působí především na zaměstnance společnosti a jak je ovlivňují. Pro zjištění, zda ve společnosti vládne silná či slabá podniková kultura, jsem využila dotazníkového šetření, kterým jsem oslovila zaměstnance společnosti Metrostav a.s.
    My thesis called "Corporate culture in the company Metrostav a.s." focuses on corporate culture problems. Corporate culture constitutes the unity of common values, ideas, norms and patterns of negotiation which is outwardly manifested as a form of social contact among colleagues. Each chapter deals with the concept of "corporate culture" as well as with elements of organizational culture and structure and their types, the contents of organizational culture and its power, and the main influences affecting the corporate culture. The chapter on corporate identity describes specific elements that fall within the term of the corporate identity and also the ways in which these elements affect the corporate culture in the company Metrostav. The practical part of the thesis mainly focuses on the fundamental values and principles of Metrostav a.s. trying to work out what influences affect the Metrostav employees and the ways by which these influences affect them. For determination of whether there is a strong or a weak corporate culture in Metrostav a.s. I used the questionnaire survey which I addressed to Metrostav employees.
    Another responsib. Vrbková, Barbora (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ekonomiky podniku (degree grantor)
    Subj. Headings kultura organizace * identita organizace
    Subj. Headings prvky podnikové kultury * obsah a síla organizační kultury * vlivy síly kultury * corporate culture * elements of organizational culture * contens and power of organizational culture * influences of corporational power * corporate identity
    Form, Genre bakalářské práce
    Conspect005 - Management. Řízení
    UDC005.336 * 005.73 * (043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00069841
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    S-BP 43014212129747sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.