Number of the records: 1  

Komparace environmentální gramotnosti žáků 5. ročníků venkovských a městských ZŠ

  1. Title statementKomparace environmentální gramotnosti žáků 5. ročníků venkovských a městských ZŠ [rukopis] / Barbora Králová
    Personal name Králová, Barbora, (dissertant)
    Issue data2008
    Phys.des.79 l., [4] l. příl. : il. + 1 CD-ROM
    NoteVed. práce Roman Kroufek
    AbstractTeoretická část diplomové práce je věnována tématům zaměřených na oblast environmentálního a ekologického vzdělávání a výchovu v resortu školství České republiky. Jsou zde uváděny a vysvětlovány pojmy související s touto problematikou v širším a užším slova smyslu. Metodologická část diplomové práce se zabývá porovnáním environmentální gramotnosti žáků pátých ročníků venkovských a městských základních škol v okrese Chomutov. Toto srovnání bylo provedeno formou kvantitativně orientovaného výzkumu pomocí výzkumné metody škálování, která byla zaměřena na zjišťování proenvironmentálních postojů a jednání žáků pátých ročníků městských a venkovských základních škol. Byla zkoumána jedna hlavní hypotéza, jež byla rozdělena na dvě subhypotézy, které testovaly více okolností hlavní hypotézy. Ověření těchto hypotéz dokázalo, že vyšší environmentální gramotnost je u žáků venkovských škol, avšak rozdíly jsou minimální.
    Theoretical part of diploma work is dedicated to themes intended on sphere of environmental and ecological education and upbringing in department of educational system of the Czech Republic. There are mentioned and explained ideas connected with the problems in wider and short word interpretation. The article contains comparison of environmental literacy of 5th grade pupils from provincial and urban elementary schools in the region of Chomutov. This comparison was done by the form of quantity - oriented research with the help of a research method called - škálování. Four hypotheses were made, and results proved, that higher environmental literacy have pupils from provincial elementary schools. One main hypothesis was explored which was divided info two sub-hypotheses which were used for testing more circumstances of the main hypothesis. But the results also showed, that differences between pupils from provincial and urban elementary schools are very low.
    Another responsib. Kroufek, Roman, 1979- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání (degree grantor)
    Subj. Headings environmentální výchova a vzdělávání * venkov * města * pedagogický výzkum
    Subj. Headings environmentální gramotnost * environmentální vzdělávání a výchova * ekologická výchova * Vzdělávací program Základní škola * Rámcově vzdělávací program základního vzdělávání * Ekoškola * metoda škálování * environmental literacy * environmental education and upbringing * ecological upbringing * Educational programme - elementary school * Framework educational programme for elementary educatio * Eco-school * the method of "škálování
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect316.33 - Ekonomická sociologie. Sociologie institucí, lidských sídel a komunit
    UDC37.012 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00036613
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 150013149955001sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.