Number of the records: 1  

Konstrukce geografických poznatků žáky na příkladu učiva socioekonomické geografie

  1. Title statementKonstrukce geografických poznatků žáky na příkladu učiva socioekonomické geografie [rukopis] / Zuzana Číhařová
    Personal name Číhařová, Zuzana, (dissertant)
    Issue data2008
    Phys.des.74 l. : il.
    AbstractMoje práce se zabývá uplatněním konstruktivistických metod ve výuce zeměpisu. Z učiva zeměpisu jsem si vybrala kapitolu světové hospodářství. Celek týkající se obyvatelstva a sídel byl již zpracován v diplomové práci Jana Medka ``Aktivní konstrukce geografických poznatků žáky základní školy na zvoleném příkladu učiva", na kterou jsem se snažila navázat. Cílem mé práce je přiblížit ostatním učitelům, a to nejen zeměpisu, konstruktivistické metody a za pomoci mnou vypracovaných příprav jim ukázat, jak je mohou aplikovat ve svých hodinách a předmětech. Práce je uvedena krátkou obecnou charakteristikou pedagogického konstruktivismu a pokračuje začleněním tematického celku světové hospodářství do výuky zeměpisu a jeho postavením v Rámcovém vzdělávacím programu. Následuje didaktická analýza učebnic pro základní i střední školy a jejich hodnocení. Pro konstruktivistické metody je důležitý velký počet materiálů a udělat si analýzu učebnic nám pomůže s jejich výběrem. Hlavní kapitolu tvoří již vlastní přípravy, jejichž část byla vyzkoušena v praxi. Jsou doplněny hodnocením a můžeme zde najít hlavní problémy, které užití v praxi doprovázely a návrhy na jejich řešení. V těchto metodách budu ve výuce určitě pokračovat a doufám, že má diplomová práce přinese inspiraci i dalším pedagogům.
    My work is concerned with a usage of constructivistic methods in education of geography. From the geographical studies I chose a chapter of world economy. The unit concerning the population and settlements has been processed in a thesis of Jan Medek ``The active construction of a geographical knowledge by students of basic school on elected example of studies" where I was trying to take up. The goal of my work is to clarify to the other teachers (not only teachers of geography) the constructivistic methods and to show them with the help of my elaborated work how they can apply it in their lessons and subjects. The work is introduced by short characteristics of pedagogical constructivism and it continues with integration of topical complex World economy with the education of geography and with his position in framework education programme. Then an education analysis of the text books for basic and secondary schools follows and their evaluation. The wide range of materials is important for the constructivic methods and making an analysis of the text books can help us with their choice. The main chapter is formed by the very preparations which part has been tested practically. They are completed with evaluation and we can find here the main problems which accompanied the practical usage and suggestions for their solution. I will continue in these methods during my lessons and I hope that my thesis will bring an inspiration to the other pedagogues.
    Another responsib. Peštová, Jana, 1950- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra geografie (degree grantor)
    Subj. Headings zeměpis * základní školy
    Subj. Headings konstrukce * geografických * žáky socioekonomické * construction * geographical * students * socioeconomic
    Form, Genre diplomové práce
    Conspect373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání
    UDC91 * 373.3 * (043)378.2
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00050853
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 147103149954710sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.