Number of the records: 1  

Agresivita dětí v mateřské škole na vesnici a ve městě

  1. Title statementAgresivita dětí v mateřské škole na vesnici a ve městě [rukopis] / Veronika Kotvová
    Personal name Kotvová, Veronika, (dissertant)
    Issue data2007
    Phys.des.78 l., [1] l. obr. příl. : barev. il.
    NoteLic. smlouva
    AbstractZávěrečná bakalářská práce se zabývá agresivitou dětí v předškolním věku. Popisuje samotnou agresivitou, její příčiny a souvislost se strachem. Pro pochopení všech vlivů, je důležité vycházet z psychického vývoje dítěte, kde jsou nejdůležitější emoce a socializace. V práci jsem neopomenula ani činitele psychického vývoje. Hlavními činiteli jsou vnitřní a vnější vlivy. Vnitřní vlivy jsou podmíněné organismem, např. dědičnost, vrozené vlastnosti, zvláštnosti nervové soustavy atd. K vnějším vlivům patří prostředí, tj. celkové ekonomické a materiální podmínky, v nichž dítě vyrůstá, lidé, kteří je obklopují, jakož i výchova, která na ně působí. K pochopení agresivity dětí jsem se ve vývojové psychologii zaměřila na emoční, sociální vývoj a především na vývoj agresivity v jednotlivých obdobích od prenatálního až po předškolní věk. Významnou roli hraje i vliv prostředí, jako je rodina, mateřská škola, vesnice a město a v neposlední řadě vliv televize. Nakonec jsem se zaměřila na řešení agresivity dětí pomocí her a ve výzkumné části jsem použila metodu "Barev života``. Práce tak přináší srovnání agresivity předškolních dětí z vesnice a města a celkové nahlédnutí do primární prevence obou skupin.
    The final bachelory work evaluates aggression of children in the pre-school age. It describes the aggresion itself, its reasons and a link to fear. For to understand all the influences, it is necessary to go out from the psychic development of the child, where the emotions and social relationships play the crucial role. The inner and outer relations are the main factors. The inner relations have been given by organism, for example by heredity, innate features, oddity of neural system etc. The outer relations are an environment, i.e. the global economic conditions, where the child grows; the people surrounding a child, and, the education of the child, which impacts on it. For to understand the aggression of children, I have in an development-psychology aimed onto emotional and social development and, namenly, onto development of aggression in separated life-periods, from the pre-natal age up to pre-school one. Also influence of environment plays an important role, it means family, nursery-school, city or country, and, non at least, TV-broadcasting. In the end, I have aimed how to moderate the aggression of children by use of plays. In the investigation part, I have used the method "Colors of life". The work also draws a comparison of aggression for children from city and from country, and, brings global overview of primary prevention in both groups.
    Another responsib. Wedlichová, Iva, 1962- (thesis advisor)
    Another responsib. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie (degree grantor)
    Subj. Headings Agresivita * emoce * socializace * afekt * hněv * strach * energie * faktory * vlivy * dědičnost * výchova * prostředí * rodina * psychický vývoj * interakce * temperament * osobnost * komunikace * geny * podněty * city * město * vesnice * Aggression * emotion * socialisation * passion * anger * fear * energy * factors * influences * heredity * environment * family * psychic development * interaction * temperament * personality * communication * genes * stimlation * feelings * city * country
    Form, Genre bakalářské práce
    UDC(043)378.22
    CountryČesko
    Languagečeština
    URLhttps://portal.ujep.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=00011453
    Document kindDiploma theses
    Call numberBarcodeSublocationVolný výběrInfo
    P-DP 140033149954003sklad CIn-Library Use Only

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.