Number of the records: 1  

Edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění z pohledu učitelů základních škol

  1. DA 14738
    Raindlová, Natálie, 2000-
    Edukace žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění z pohledu učitelů základních škol / Natálie Raindlová. -- 2023. -- 82 listů. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Jan Tirpák. -- Abstract: Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vzdělávání žáků s potřebou podpory z důvodu sociálního znevýhodnění v rámci inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části práce jsou vymezeny klíčové termíny, jako je termín sociální vyloučení, chudoba a problematika sociálně vyloučených lokalit, která souvisí s nízkým socioekonomickým statusem. Součástí teoretické části je také vymezení legislativního rámce školského zákona a zákona o sociálních službách. V neposlední řadě je věnována pozornost možnostem podpory sociálně znevýhodněných žáků ve vzdělávání, která zahrnuje nové nástroje podpory Národního pedagogického institutu a Ministerstva školství mládeže a tělovýchovy. Praktická část práce shrnuje výsledky výzkumného šetření, které je součástí širších výzkumných aktivit ve vazbě na projekt SGS s názvem Možnosti a limity podpory žáků se sociálním znevýhodněním a překonávání nerovností ve vzdělávání z pohledu učitelů a žáků základních škol. Data byla získávána na základě polostrukturovaných rozhovorů s učiteli na vybraných základních školách na Mostecku. Výsledkem této práce je pak soubor doporučeních, která by mohla pozitivně ovlivnit školní úspěšnost těchto žáků a zkvalitnit jejich vzdělávání.. -- Abstract: The bachelor thesis focuses on the education of pupils with support needs due to social disadvantage in primary schools. The theoretical part of the thesis includes the definition of basic concepts that are closely related to this issue. Pupils with social disadvantages are classified as pupils with special educational needs according to the Education Act No. 561/2004 Coll., therefore this thesis also includes a definition of the legislative framework of the Education Act and the Social Services Act and the possibilities of supporting these pupils in various areas. The topic of the education of pupils with support needs due to social disadvantage is currently a hot topic. Therefore, the practical part of the thesis contains the results of a qualitative research investigation, which we obtained on the basis of semi-structured interviews with teachers of selected primary schools in the Most region. The aim of the work is to find out what view individual teachers have on the issue of socially disadvantaged pupils in education and also what possibilities of supporting these pupils would contribute to improving their education. The paper concludes with recommendations that could positively influence the situation of socially disadvantaged pupils in primary schools and that could be applied in practice.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Tirpák, Jan, 1983-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    integrovaná výchova a vzdělávání. podpůrná opatření (vzdělávání). sociální vyloučení. Ústecký kraj (Česko : 2000-). sociální znevýhodnění. žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. nerovnosti ve vzdělávání. inkluzivní vzdělávání. podpůrná opatření. social disadvantage. social exclusion. inclusive education. pupils with special educational needs. support measures. bakalářské práce
    (437.315). (437.15). 37.043.2. 37.04. 364.624.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.