Number of the records: 1  

Historický vývoj instituce asistenta pedagoga na české základní škole a proměna jeho postavení

  1. DA 15362
    Přibylová, Jaroslava, 1988-
    Historický vývoj instituce asistenta pedagoga na české základní škole a proměna jeho postavení / Jaroslava Přibylová. -- 2023. -- 97 listů, 10 nečíslovaných listů příloh : grafy. -- Oponent Josef Märc. -- Vedoucí práce Stanislava Musilová. -- Abstract: Diplomová práce řeší téma vývoje školství na našem území v souvislosti s vývojem postavení žen ve společnosti od 19. století. Tato problematika je demonstrována na příkladě pracovní pozice asistenta pedagoga na české základní škole. Metodickým východiskem kvalifikační práce je především metodologie orální historie. Jednotlivé kapitoly se věnují vývoji školství od 19. století, a obzvlášť se soustřeďují na roli ženy a jejího vnímání ze strany tehdejší společnosti. Pozice žen ve školství a společnosti je pak následně komparována se stavem ve 20. století. Následující kapitoly sledují postupné utváření instituce asistenta pedagoga a popisují ji v systému českého školství z hlediska historie a legislativy v kontextu postupné feminizace elementárního školství. V rámci dalších kapitol je řešena role ženy v moderní společnosti, její postavení a uplatnění na trhu práce, zejména je kladen důraz na motivaci k výběru tohoto povolání v dnešní době.. -- Abstract: The topic addressed in this work is the development of education in our territory in connection with the development of the position of women in society since the 19th century. This problem is demonstrated on the example of the job position of a SEN Teaching Assistant at a public Czech elementary school. The methodological starting point of the qualification work is the methodology of oral history in the first place. Individual chapters describe the development of education since the 19th century, and are mainly focused on the role of women and their perception by the society of that period. The position of women in education and society are then compared to each other. The next chapters follow the gradual formation of the institution of SEN Teaching Assistant. It is described in the Czech education system from the point of view of history and legislation in the context of the gradual feminization of elementary education. Within the framework of other chapters, I deal with the role of women in modern society, their position and application in the labor market. The motivation of choosing this profession nowadays is what I focus on.
    Märc, Josef, 1964-. Musilová, Stanislava, 1982-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra historie
    asistentky pedagogů - dějiny. asistenti pedagogů - dějiny. dějiny školství. asistent pedagoga. dějiny současnosti. dějiny ženy. emancipace. gender. orální historie. společnost 19. a 20. století. školství. SEN Teaching Assistant. modern history. women's history. emancipation. gender. oral history. society of 19th and 20th century. education. diplomové práce
    37.011.3-055.2-021.633. 37.011.3-051-021.633. 37.091(091). (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.