Number of the records: 1  

Přístupy pracovníků v sociálních službách k dalšímu vzdělávání

  1. DA 14005
    Rennerová, Michaela, 1985-
    Přístupy pracovníků v sociálních službách k dalšímu vzdělávání / Michaela Rennerová. -- 2022. -- 46 stran + 1 DVD. -- Vedoucí práce Dita Štyvarová. -- Oponent Lenka Venclová. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá dalším vzděláváním pracovníků v sociálních službách, ve vybraném zařízení, jaké mají pracovníci postoje k dalšímu vzdělávání a bariéry. Popisuje odbornost pracovníka v sociálních službách, jaké má pracovník kompetence a náplň práce. Dále uvede, jaké máme formy vzdělávání a jaké jsou trendy na trhu v dalším vzdělávání. Vymezí bariéry ve vzdělávacích procesech a jakou mají pracovníci motivaci ke vzdělávání. Cílem práce bylo na základě kvalitativního výzkumu identifikovat přístupy konkrétního zařízení pro osoby se zdravotním postižením k dalšímu vzdělávání a vymezení faktorů a bariér ve vzdělávacích procesech jako podkladu pro zvýšení efektivity práce s klientem. Pomocí kvalitativního šetření jsem došla ke třem přístupům pracovníků v sociálních službách k dalšímu vzdělávání. Prvním přístupem je snaha o zvýšení efektivity práce s klientem a komunikace, také že pracovníci přistupují ke vzdělávání z povinnosti, kterou jim ukládá zákon. Třetím přístupem je možnost seberealizace. Na konci své práce jsem navrhla případné změny, kterými jsou participace na vlastních vzdělávacích plánech a druhým návrhem je zaměření se na motivaci ze strany vedení jako nástroje pro zlepšení přístupu k dalšímu vzdělávání.. -- Abstract: The bachelor's thesis deals with further education of workers in social services, in a selected facility, and what are the barriers and attitudes of workers to further education. It describes the professionalism of a worker in social services and his competencies and scope of work. It also states what forms of education we have and what are the market trends in further education. It defines barriers in educational processes and what motivation employees have for education. The aim of the work was based on qualitative research to determine the approaches of a specific facility for people with disabilities to further education and to define factors and barriers in educational processes as a basis for increasing the effectiveness of work with the client. Through qualitative inquiry, I arrived at three approaches to continuing education for social service workers. The first approach is an effort to increase the effectiveness of client work and communication, also that workers approach training out of a duty imposed on them by law. The third approach is the possibility of self-realization. At the end of my thesis I suggested possible changes, which are participation in their own training plans and the second suggestion is to focus on motivation from management as a tool to improve access to further education.
    Štyvarová, Dita, 1973-. Venclová, Lenka. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra sociální práce
    sociální služby. odborné vzdělávání. sociální pracovníci. sociální pracovnice. pracovník v sociálních službách. další vzdělávání. domov pro osoby se zdravotním postižením. work in social services. further education. home for people with medical disability. bakalářské práce
    364-7. 377. 364-43. 364-43-055.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.