Number of the records: 1  

Efektivita kognitivní stimulace paměti a pozornosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pomáhajících profesí

  1. DA 12757
    Hrbáčková, Petra, 1980-
    Efektivita kognitivní stimulace paměti a pozornosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu pomáhajících profesí / Petra Hrbáčková. -- 2020. -- 67 listů, 19 nečíslovaných listů příloh : ilustrace, grafy, schémata. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Vedoucí práce Michal Vostrý. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá problematikou stimulace kognitivních funkcí, zejména pozornosti a paměti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je zpracována do jednotlivých kapitol, ve kterých jsou definovány související pojmy. Zejména se jedná o základní pojmy - paměť a pozornost a možnosti jejich ucelené rehabilitace. Dále se práce také zabývá žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, výhradně žáky se specifickou poruchou učení a pomáhajícími profesemi. V praktické části jsou prezentovány výsledky vlastní intervence, kde byly porovnávány výsledky mezi experimentální a kontrolní skupinou. Cílem této intervence bylo zjistit efektivitu stimulace paměti a pozornosti. Součástí práce jsou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Dosažené výsledky a stanovená doporučení jsou využitelná nejen v praxi speciální pedagogiky, ale i v dalších, tzv. pomáhajících profesích.. -- Abstract: My bachelor thesis deals with the issue of stimulation of cognitive functions, especially attention and memory skills of pupils with special educational needs. The theoretical part is divided into individual chapters, in which related terms are defined. In particular, these are the fundamental definitions - memory and attention, and possibilities of their comprehensive rehabilitation. The thesis also deals with pupils with special educational needs, focused primarily on pupils with specific learning disabilities, and also on assistant professions. The practical part presents the results of the intervention itself, where the results were compared between the experimental and control groups. The aim of this intervention was to determine the effectiveness of stimulating memory and attention. The practical part presents results of the intervention itself, where results of experimental and control groups were compared. The aim of this intervention was to determine the effectiveness of memory and attention stimulation. Specific conclusions and recommendations for practice are included. The achieved results and recommendations are applicable not only in the practice of special education, but also in other so-called assistant professions.
    Zilcher, Ladislav. Vostrý, Michal. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. speciální vzdělávací potřeby. podpůrná opatření (vzdělávání). pomáhající profese. kognitivní funkce. stimulace. pozornost. paměť. cognitive function. stimulation. attention. memory. special educational needs. assistant professions. bakalářské práce
    376. 376.04. 37.04. 364-4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.