Number of the records: 1  

Efektivita moderních vyučovacích metod

  1. DA 12637
    Levá, Sabina, 1996-
    Efektivita moderních vyučovacích metod / Sabina Levá. -- 2020. -- 81 listů : ilustrace, grafy. -- Vedoucí práce Ivana Brtnová Čepičková. -- Oponent Vlastimil Chytrý. -- Abstract: Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod, se zřetelem ke srovnání metod tradičních a moderních. Cílem diplomové práce je analyzovat přínos a možnosti využití moderních výukových metod pro žáky 1. stupně základní školy. V rámci teoretických východisek jsou přiblíženy hlavní pojmy a témata. Charakterizujeme učení žáka a pojetí výuky, blíže jsou vymezeny klasické a inovativní výukové metody. V praktické části představujeme výsledky provedeného výzkumu, jehož cílem bylo srovnat efektivnost výuky vedenou klasickými a inovativními výukovými metodami. Dílčím cílem bylo vytvořit soubor doporučení, týkající se užívání výukových metod na prvním stupni základní školy. Metodou výzkumu byl pedagogický experiment. Vytvořen byl vlastní didaktický test pro žáky 3. tříd, který umožnil srovnat efektivitu výuky v přírodovědě pomocí klasických a inovativních výukových metod. S využitím Flandersova pozorovacího systému byla zjišťována aktivita učitele a žáků ve třídě při aplikaci tradičních a inovativních výukových metod. Prostřednictvím ankety žáci hodnotili užití obou výukových stylů. Součástí práce jsou i doporučení pro praxi.. -- Abstract: This diploma thesis deals with the issue of teaching methods with regard to comparison of the traditional and modern ones. An analysis of the benefit and possibility of using the modern teaching methods for the first stage primary school pupil is the aim of this thesis. The main terms and themes are expounded within the theoretical resources. We are describing the pupil´s learning process and the conception of teaching, classic and innovative teaching methods are specified more thoroughly. In the practical part, we introduce the results of our accomplished research, its aim was to compare the efficiency of teaching by classic and by innovative teaching methods. Creation of a set of recommendations concerning the first stage of primary school teaching methods use was the partial aim. The pedagogical experiment was the method used in the research. Based on the research results, a didactic test for grade 3 pupils was created. This test enabled us to compare the efficiency of teaching process in Natural Sciences subject by traditional and by innovative teaching methods. The activity of teacher and pupils in the classroom during the use of traditional and innovative methods was surveyed by the Flanders Interaction Analysis. The pupils evaluated the application of both teaching methods by survey. Recommendations for teaching practice are a part of the thesis.
    Brtnová Čepičková, Ivana, 1958-. Chytrý, Vlastimil, 1984-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra primárního vzdělávání
    pragmatická pedagogika. aktivizační metody ve výuce. přírodověda. předmětová didaktika. pedagogický experiment. Flandersův pozorovací systém. teaching method. pedagogical experiment. activation of pupils. diplomové práce
    37.013:165.74. 37.091.313. 57.081.1. 37.016.026. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.