Number of the records: 1  

Copingové strategie pedagogů v dětském domově

  1. DA 13058
    Porcalová, Petra, 1974-
    Copingové strategie pedagogů v dětském domově / Petra Porcalová. -- 2021. -- 82 listů : grafy. -- Oponent Hana Sirotková. -- Vedoucí práce Eva Chalupová. -- Abstract: Bakalářská práce zjišťuje používané copingové strategie a pracovní zátěž vychovatelů v dětských domovech. Výzkumu se zúčastnilo 14 mužů a 48 žen průměrného věku 48,85 (SD = 11,39) z dětských domovů Ústeckého kraje. K šetření byly použity dotazníky SVF 78, zjišťující strategie zvládání stresu a Meisterův dotazník pracovní zátěže. Nejvyšší skóre u žen i mužů dosáhla strategie Pozitivní sebeinstrukce, která charakterizuje dodávání si odvahy k řešení zátěžových situací. Průměrné skóre sledovaného vzorku vychovatelů je 17,65 s standardní chybou 0,006, muži s průměrem 17,93 a chybou 0,34 ji používají častěji než běžná populace. Ženy s průměrem subtestu 17,56 a standardní chybou 0,002 se od normativního vzorku neliší. Pracovní zátěž není pro dotazované nijak ohrožující, přesto je nejvíce trápí časová tíseň. Čím větší je vnímaná psychická zátěž, tím více při zvládání stresu používají negativní strategie (r = 0,99 u mužů a r = 0,83 u žen). Z pozitivních copingových strategií jsou u mužů využívány nejvíce Odmítání viny a Podhodnocení. Ženy při vnímání vyšší psychické zátěže uplatňují pozitivní strategie Kontrola situace, Kontrola reakce a Pozitivní sebeinstrukce. Rozdíl mezi muži a ženami může být dán jejich odlišným vnímáním pracovní zátěže a stresových situací.. -- Abstract: The bachelor's thesis examines using of coping strategies and the workload of educators in children's homes. The research involves 14 men and 48 women with an average age of 48.85 (SD = 11.39) from children's homes in the Ústí Region. I used SVF 78 questionnaires for strategies of stress management and Meister's workload questionnaire. The highest score for both women and men was achieved by the Positive Self-Instruction strategy, which characterizes the accumulation of courage to deal with stressful situations. The average score of the monitored sample of educators is 17.65 with a standard error of 0.006, men with an average of 17.93 and an error of 0.34 use it more often than the general population. Women with a subtest mean of 17.56 and a standard error of 0.002 do not differ from the normative sample. The workload is not threatening for the respondents, there is another problem with time pressure. The greater the perceived mental burden, the more the following strategy should be performed to manage stress (r = 0.99 for men and r = 0.83 for women). Among the positive coping strategies for men are the most frequented the Guilt Rejection and Underestimation. When perceiving a higher mental load, women apply a positive strategy of Situation Control, Response Control and Positive Self-Instruction. The difference between men and women can be given by the different perception of workload and stressful situations.
    Sirotková, Hana. Chalupová, Eva. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra psychologie
    speciální pedagogika. dětské domovy. pomáhající profese. Meisterův dotazník. copingové strategie. vychovatel. pracovní zátěž. Meister's questionnaire. coping strategies. children's home. educator workload. bakalářské práce
    376. 364-54-053.2. 364-4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.