Number of the records: 1  

Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou

  1. DA 12981
    Vávrová, Michaela, 1994-
    Analýza copingových strategií u dětí z dětských domovů se školou / Michaela Vávrová. -- 2021. -- 86 listů : grafy. -- Vedoucí práce Zdeněk Svoboda. -- Oponent Pavel Mühlpachr. -- Abstract: Diplomová práce je tematicky orientována na problematiku analýzy copingových strategií využívaných dětmi z dětských domovů se školou pro zvládání zátěžových situací. Teoretická východiska čerpají z aktuálních poznatků v oblasti náročných životních situací, jejich příčin, mechanismů řešení a problematiky zátěžových situací charakteristických pro starší školní věk. Pozornost je věnována také ústavní a ochranné výchově, školským zařízením pro jejich výkon. Dále též problematice výskytu a zvládání náročných a zátěžových situací v tomto specifickém prostředí. Empirická část prezentuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření zaměřeného na analýzu copingových strategií dětí z dětských domovů se školou. Výzkumným nástrojem je standardizovaný dotazník CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). Respondenty jsou děti pobývající v zařízeních minimálně jeden rok a děti z běžných základních škol. Výstupem práce jsou doporučení využitelná v činnosti zařízení náhradní výchovné péče.. -- Abstract: The diploma thesis is thematically oriented to the problems of analysis of the coping strategies used by children from institutional care for coping with stressful situations. The theoretical part consists current knowledge in the field of difficult life situations, their causes, mechanisms of solution and the issue of stressful situations characteristic of older school age. Attention is also paid to institutional and protective education. Also how to manage stressful situations in this specific conditions. The empirical part is devoted to the presentation of the results of a quantitative research survey focused on the analysis of coping strategies of children from instituttional care. The research tool is the standardized questionnaire CCSCR1 (Children's Coping Strategies Checklist Revision1). The respondents are children staying in facilities for at least one year and children from regular primary schools. The outcome of the diploma thesis are structured recommendations usable in the activities of insitutional educational care facilities.
    Svoboda, Zdeněk, 1976-. Mühlpachr, Pavel, 1962-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra speciální a sociální pedagogiky
    ústavní výchova. dětské domovy. stres (psychologie). zvládání stresu. starší školní věk. copingové strategie. zátěžové situace. výchovná zařízení. ústavní péče. older school age. coping strategies. stress. stress management. stressful situations. educational facilities. institutional care. diplomové práce
    364-783.2-053.2. 364-54-053.2. 159.913. 613.86. (043)378.2

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.