Number of the records: 1  

Stres z klinické praxe a jeho zvládání u studentek porodní asistence

  1. DA 11635
    Burghardová, Sabina, 1997-
    Stres z klinické praxe a jeho zvládání u studentek porodní asistence / Sabina Burghardová. -- 2019. -- 65 listů, 3 nečíslované listy příloh : grafy. -- Vedoucí práce Jana Chrásková. -- Oponent Kamila Madarová. -- Abstract: Úvod: tato bakalářská práce obsahuje obecnou charakteristiku stresu, stresory, příznaky, příčiny, GAS, mechanismy stresu a prevence. Dále asertivitu, komunikaci a kopingové strategie a styly. Cíl: zjistit, jak studentky oboru porodní asistence zvládají stres, zároveň které kopingové strategie k tomu využívají nejčastěji a tím napomoci rozšíření poznatků v oblasti kopingových strategií. Metodika: kvantitativní sběr dat byl realizován pomocí standardizovaného dotazníku Percieved Stress Scale, Physio-Psycho-Social Response, Coping Behavior Inventory. Přičemž část, která se zabývá zvládáním stresu a sledováním použitých kopingových strategií je část Coping Behaviory Inventory (dále CBI, Sheu et al. 2002). Část Coping Behaviory Inventory obsahuje 19 možných různých strategií a tvrzení, které jsou rozděleny do čtyř různých oblastí. První oblast je zaměřena na řešení problémů, druhá oblast je zaměřena na vyhýbání se, třetí oblast je zaměřena na optimistický pohled a poslední čtvrtá oblast je zaměřena na přesunutí/odpoutání pozornosti. Volba hodnocení odpovědí je od 0 (nikdy) do 4 (velmi často). Tohoto průzkumu se zúčastnilo celkem 34 respondentek z čehož bylo 6 studentek oboru porodní asistence z prvního ročníku, 9 studentek z druhého ročníku, 10 studentek bylo ze třetího ročníku a 9 absolventek oboru porodní asistence. Dotazník byl distribuován pomocí webových stránek Survio.com. Data byla zpracována v MS Ecxel. Výsledky: ze získaných dat jsem po podrobné analýze zjistila, že pro respondentky z tohoto průzkumu je nejdůležitější optimistický pohled. Naopak nejméně důležitou oblastí je pro ně řešení problémů během klinické praxe. Závěr: vzhledem k tomu, že studentky na první místo nejpoužívanějších kopingových strategií zvolily oblast pozitivního postoje a hned za ním oblast vyhýbání, je dobré s tím počítat a hledat různá opatření na zlepšení přístupu k jejich odborné klinické praxi.. -- Abstract: Introduction: this bachelors thesis contains general characteristics of stress, symptoms, causes, GAS, mechanisms of stress and prevention. Also included are assertivness, communication, coping strategies and styles. Objective: finding out how midwifery students handle stress, and also which coping strategies they use the most, so they can help expand the knowledge in the area of coping strategies. Methodology: the quantitative collection of data was realized using the standardized questionnaire Percieved Stress Scale, Physio-Psycho-Social response, Coping Behavior Inventory. The part that is focused on handling stress and observing the usage of coping strategies is the Coping Behaviory Inventory (CBI, Sheu et al. 2002) part. Coping Behaviory Inventory includes 19 different possible strategies and claims, that are divided into 4 different areas. The first area focuses on resolving problems, second area focuses on avoidance, third area focuses on the optimistic view and the final 4th part focuses on detachment. The voting choices started from 0 (never) up to 4 (very often). 34 respondents have participated in this research, from which 6 were first year students of midwifery, 9 students were from the second year, 10 students were from the third year and 9 were midwifery graduates. The questionnaire was distributed via the Survio.com website. The data was processed in MS Excel. Results: after detailed analysis of the data, I have found that the optimistic view is the most important for our respondents. On the contrary, the last important area is resolving problems during clinical practice. Conclusion: in regards to the students choosing the positive view coping strategy first and the avoidance strategy second, it is safe to say that we should try and find different kinds of precautions to improve their approach towards their professional clinical practice.
    Chrásková, Jana, 1968-. Madarová, Kamila, 1968-. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra ošetřovatelství a porodní asistence
    asertivita. stres (psychologie). porodní asistentky. coping. komunikace. assertivity. communication. stress. bakalářské práce
    316.621. 159.913. 613.86. 614.253.5. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.