Number of the records: 1  

Analýza postupů a metod při překonávání dysgrafických obtíží ve školní praxi

  1. DA 11708
    Lálová, Michaela, 1982-
    Analýza postupů a metod při překonávání dysgrafických obtíží ve školní praxi / Michaela Lálová. -- 2019. -- 83 listů : ilustrace. -- Vedoucí práce Helena Vomáčková. -- Oponent Ladislav Zilcher. -- Abstract: Bakalářská práce se zabývá jednou ze specifických poruch učení v podobě dysgrafických obtíží žáků. Jejím cílem je zmapovat metody reedukace na vybrané základní škole v Ústeckém kraji, tyto metody analyzovat a vyhodnotit. Výzkumným úkolem je posoudit úspěšnost jednotlivých metod reedukace dysgrafických obtíží na vybraném vzorku žáků, a to zejména z hlediska vynaloženého času a výsledného efektu. V teoretické části práce jsou popsány specifické poruchy učení, jejich typy, rešeršně poukazuje na problém dysgrafických obtíží v kontextu učebních úloh a didaktických cvičení. Praktická část práce vychází z analýzy dokumentace vybraných žáků, z pozorování metod reedukace a z ověřování změn u žáků v důsledku opakovaných cvičení. Takto získaná data jsou využita k ověření daných předpokladů a zodpovězení výzkumných otázek. V závěru práce se nacházejí konkrétní závěry a doporučení pro praxi.. -- Abstract: The bachelors thesis deals with one of the specific learning disorders in the form of dysgraphical problems of pupils. Its aim is to map the methods of re-education at a selected elementary school in Ustecky region, to analyze and to evaluate them. The reasearch task is to considered positive effect of each method of reeducation of dysgraphic difficulties at the selected sample of pupil, especially in the terms of time and the resulting effect. In the theoretical part of the thesis are described problems with learning disorders, their types. It is shown on the problem of dysghraphic difficulties in the context of learning tasks and didactic exercises. The practical part of the thesis is based on analyzsis of the documentation of selected pupils, from observing method of reeducation and from verification chances at pupil in the consequence of repetiting exercises. observation of reeducation methods and verification of changes in pupils as a result of repeated exercises. The data obtained in this thesis is used to verify the given assumptions and answer.
    Vomáčková, Helena, 1958-. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    speciální pedagogika. podpůrná opatření (vzdělávání). specifické poruchy učení. dysgrafie. reedukace. grafomotorika. primární reflexy. specific learning disorders. dysgraphy. re-education. graphomotoric. primary reflexes. bakalářské práce
    376. 37.04. 616.89-008.43. 616.89-008.435. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.