Number of the records: 1  

Dramatická výchova v procesu socializace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami

  1. DA 10935
    Kyrianová, Tereza, 1989-
    Dramatická výchova v procesu socializace dětí se specifickými vzdělávacími potřebami / Tereza Kyrianová. -- 2019. -- 69 listů, 6 nečíslovaných listů příloh : ilustrace (některé barevné), noty + 1 DVD. -- Vedoucí práce Dana Novotná. -- Oponent Jana Kuželková. -- Abstract: V bakalářské práci se zabýváme problematikou výchovy a výuky dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Tyto děti navštěvují mateřskou školu se třídami pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami a často se setkávají během inkluzivních chvilek s dětmi z běžné třídy. Objevovala se nedorozumění, které způsobovaly střety mezi dětmi. Cítila jsem potřebu najít způsob jak těmto nedorozuměním a střetům předcházet. Proto jsme si jako cíl práce zvolili využití dramatické výchovy k rozvíjení sociálních vztahů, jazykových dovednosti, téměř všeho, co dítě potřebuje, aby se začlenilo do společnosti. Teoretická část je věnována speciální pedagogice, dramatické výchově a socializaci. V praktické části se zabýváme dramatizací pohádky. Je zde popsán průběh nácviku, kazuistiky a pozorování vybraných dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se zúčastnily vystoupení. V závěru práce je shrnutí poznatků z pozorování a doporučení pro pedagogy, kteří mají ve své mateřské škole obě skupiny dětí.. -- Abstract: In my bachelor work I deal with problematic of education and upbringing childern with special educational needs. These childern attend nursery school with special classesand theyal sooft enmeet with childern from normal classes. There were problém sthat caused conflicts between childern. I felt need to find theright way how these problém seliminate. Thea imof thesisistouse dramatic education to develop socialrelation ships, languageskill, memory, playing, almosteverythinga childneeds to beable to integrate to society. All childern are playful and imitatetheirheroes. Theoretical part isdevoted to special pedagogy and dramaticunbringing. In practical part wedeal with dramatization offairytale. Hereis described processoftraining, case studies and casuistic ofselected childern whow ere part ofthepeformance. Theconclusionis a summary of know ledges and suggestion fortea chers who have in thei rnursery school both childern groups like these. Attachementofthisbachelorworkis performance record.
    Novotná, Dana, 1970-. Kuželková, Jana. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra výchov uměním
    speciální pedagogika. speciální vzdělávací potřeby. dramatická výchova. děti předškolního věku. sociální integrace. mateřská škola. inkluze. nursery school. childern. dramaticun bringing. special pedagogy. integration. inclusion. bakalářské práce
    376. 37.04. 792:37.016. 316.346.32-053.4. 364-786. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.