Number of the records: 1  

Analýza neúspěchů při integraci žáků s lehkým mentálním postižením

  1. DA 9471
    Pangrácová, Věra, 1967-
    Analýza neúspěchů při integraci žáků s lehkým mentálním postižením / Věra Pangrácová. -- 2018. -- 71 listů : schémata. -- Oponent Arnošt Smolík. -- Vedoucí práce Ladislav Zilcher. -- Abstract: Bakalářská práce je věnována problematice inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v hlavním vzdělávacím proudu na prvním stupni a to se zřetelem k faktorům, které vedou k selhávání inkluzivního vzdělávání těchto žáků. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části je charakterizováno mentální postižení a jeho dopad na oblast vzdělávání jedince. Přiblíženy jsou legislativní změny umožňující inkluzivní vzdělávání v České republice, stručně jsou uvedeny výhody i nevýhody vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v běžné základní škole a v základní škole praktické. V praktické části je popsán realizovaný kvalitativní výzkum, jehož probandy bylo osm učitelů běžné školy, kteří mají zkušenost se vzděláváním žáků s lehkým mentálním postižením. S probandy byly vedeny polostrukturované rozhovory, získaná data byla analyzována pomocí zakotvené teorie. Součástí práce je i doporučení pro pedagogickou praxi.. -- Abstract: This bachelor thesis is dealing with problematics of inclusive education of pupils with a mental disability at the middle school level especially with the factors leading to failure of inclusive education. Work is divided into two parts. Theoretical part describes the mental disability and its impact on education. Legislative changes of inclusive education in Czech Republic are also described there. The advantages and disadvantages in education of pupils with a mental disability in ordinary primary school and elementary school are written up breafly. The practical part is about realizing qualitative research, which contain eight probandy of common school teachers, who have experience with education of pupils with a mental disability. We made half-structured interviews with probandy and collected data were analyzed using established theory. This thesis also includes the recommendation for teaching practice.
    Smolík, Arnošt. Zilcher, Ladislav. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    podpůrná opatření (vzdělávání). speciální pedagogika. integrovaná výchova a vzdělávání. lehké mentální postižení. inclusive education. mentally disabled. bakalářské práce
    37.04. 376. 37.043.2. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.