Number of the records: 1  

Aspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti

  1. DA 9475
    Srnková, Andrea, 1995-
    Aspekty narušené komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti / Andrea Srnková. -- 2018. -- 87 listů, 3 nečíslované listy příloh : barevné ilustrace, grafy + 1 CD. -- Oponent Michal Vostrý. -- Vedoucí práce Václava Tomická. -- Abstract: Bakalářské práce pojednává o problematice komunikační schopnosti ve vztahu ke školní zralosti. Jejím cílem je identifikace, analýza a rozvoj deficitních funkcí u vybraného vzorku předškolních dětí pomocí screeningové metody Brigitte Sindelárové. Teoretická část se věnuje poznatkům vztahujícím se k základní problematice dílčích funkcí, narušené komunikační schopnosti a školní zralosti v českém i zahraničním pojetí. V praktické části jsou získaná data vyhodnocena pomocí metody kvalitativní analýzy dokumentace, participačního pozorování, Wilcoxonova testu a metody Sindelárové. Zároveň je zde sledován vliv systematického intervenčního programu aplikovaného na úrovni zjištěných deficitních oblastí u jedinců z jednotlivých institucí. Na závěr této práce jsou uvedeny konkrétní závěry plynoucí z výzkumného šetření a doporučení využitelná ve speciálně pedagogické praxi.. -- Abstract: The bachelor thesis examines the problematic with communication abilities in relation towards school readiness. Its goal is the identification, analysis, and development of deficient function in chosen sample preschool children by screening method by Brigitte Sindelar. Theoretical part presents knowledge considering the basic problematic of partial function, impaired communicative ability, and school readiness in the Czech Republic and the international understanding. In the practical part there are collected data evaluated by the method of qualitative analysis, participatory observation, Wilcoxon's test and method by Sindelar. Concurrently, there is examined influence of systematic intervention program applied on the discovered impaired areas at individuals from different institutions. Finally, the specific conclusions derived from research, and recommendations that could be use in the special education are presented in the finally part of the thesis.
    Vostrý, Michal. Tomická, Václava. Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem. Katedra pedagogiky
    školní zralost. předškolní výchova. děti předškolního věku. narušená komunikační schopnost. impaired communication skill. school readiness. bakalářské práce
    373.29. 373.2. 316.346.32-053.4. (043)378.22

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.